Tula Technology prezintă progresele tehnologiei Dynamic Motor Drive (DMD) în parteneriat cu BorgWarner la China IAPS 2025

Tula Technology, lider în eficiența sistemelor de propulsie și dezvoltator al tehnologiei Dynamic Motor Drive (DMD), va prezenta cele mai recente rezultate ale acesteia la al 13-lea Summit Internațional al Sistemelor de Propulsie Auto din China (IAPS), care va avea loc în perioada 4-5 martie. În colaborare cu BorgWarner, Tula a aplicat DMD pe un vehicul electric premium cu autonomie extinsă (REEV – Range Extended Electric Vehicle), demonstrând îmbunătățiri semnificative în eficiență și autonomie.

Ce este Dynamic Motor Drive (DMD)?

DMD este o tehnologie bazată exclusiv pe software, care optimizează eficiența motoarelor electrice la sarcini reduse prin modularea cuplului aproape de punctul maxim de eficiență. Această metodă contribuie la creșterea eficienței sistemelor electrificate, atât pentru vehiculele hibride, cât și pentru cele complet electrice, oferind o autonomie extinsă fără a compromite nivelul de zgomot și vibrații (NVH).

Testare pe un REEV premium – rezultate notabile

În colaborare cu BorgWarner, Tula a implementat și testat DMD pe un vehicul premium REEV echipat cu motoare cu magneți permanenți interni (IPM) pe punțile față și spate. Rezultatele testelor includ:
Creștere de 0,6% a autonomiei cu DMD aplicat doar pe puntea spate, conform ciclului de testare China Light-Duty Vehicle Test Cycle.
✅ Teste separate pe unitatea de propulsie electrică au confirmat acest beneficiu.
Proiecții pentru viitor: Aplicarea DMD pe ambele punți poate duce la o creștere a autonomiei de 1,5%, echivalentă cu economii de 40-100 USD per vehicul în costul bateriei.

Impact asupra zgomotului, vibrațiilor și senzației la condus (NVH)

Un aspect esențial al testării a fost evaluarea zgomotului, vibrațiilor și durității la rulare (NVH). Rezultatele au confirmat că strategia de control al cuplului implementată de DMD menține zgomotul și vibrațiile la un nivel imperceptibil față de modul standard de funcționare. Acest aspect a fost confirmat și de nouă producători auto chinezi de top, care au avut ocazia să testeze vehiculul demonstrativ.

Aplicabilitate extinsă și viitorul DMD

Inițial dezvoltat pentru vehicule electrice cu baterii (BEV), DMD și-a demonstrat eficiența și în vehiculele hibride plug-in (PHEV), inclusiv în REEV-uri. Această tehnologie poate juca un rol important în atingerea obiectivelor de consum de combustibil și energie din China, dar și pentru producătorii occidentali, pe măsură ce aceștia își diversifică portofoliul de propulsie.

🔹 Lansarea în producție de serie a DMD în China este așteptată în 2026.

“Mulți dintre cei mai importanți producători auto și furnizori Tier 1 din lume colaborează cu noi pentru a implementa soluția Tula pe platformele lor.”
John Fuerst, Președinte și CEO, Tula Technology

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

2 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago