Toyota a făcut recent un pas important pentru a-și consolida capacitățile de producție a bateriilor. Compania a convenit cu Panasonic Holdings Corporation să facă din Primearth EV Energy Co., Ltd. (PEVE) o subsidiară complet deținută. Această decizie strategică este menită să accelereze producția în masă a diverselor baterii pentru vehicule electrice, inclusiv pentru vehicule electrice hibride (HEV), vehicule electrice cu baterie (BEV) și vehicule electrice hibride plug-in (PHEV).
PEVE, care a fost înființată în decembrie 1996, a fost o întreprindere comună între Toyota și Panasonic, cu Toyota deținând recent 51% și Panasonic 49%. Achiziția, programată pentru sfârșitul lunii martie, va permite Toyota să răspundă mai flexibil la cererea în creștere pentru bateriile EV și să îmbunătățească competitivitatea ofertei sale de vehicule electrice.
Angajamentul Toyota de a atinge neutralitatea carbonului este evident în inițiativa sa “Beyond Zero”, care se concentrează pe reducerea impacturilor negative asupra oamenilor și mediului la zero, în timp ce creează și mai multă valoare pentru societate. Planurile de electrificare ale companiei sunt o parte integrantă a acestei viziuni, iar controlul complet asupra PEVE este un pas către realizarea acestor obiective.
Producătorul auto se așteaptă ca Primearth EV Energy Co. să o ajute să răspundă la schimbările cererii de vehicule electrificate.
Primearth EV Energy a fost înființată în decembrie 1996 ca Panasonic EV Energy. Panasonic deținea 60% din societatea mixtă, în timp ce Toyota reprezenta celelalte 40%.
În 2005, Toyota și-a majorat participația la 60% în urma extinderii sale în hibrizi. Apoi, în iunie 2010, Toyota a preluat 80,5% din proprietate, lăsând Panasonic cu 19,5%. Anunțul de marți va permite Toyota să preia controlul total asupra companiei de baterii.
Companiile afiliate Toyota, inclusiv PEVE, Toyota Industries Corp și Prime Planet Energy & Solutions (Toyota 51%, Panasonic 49%), produc în masă baterii pentru hibrizi. Prime Planet produce, de asemenea, baterii pentru EV-uri și PHEV-uri, în timp ce PEVE va începe în curând.
Toyota intenționează să continue să lucreze cu aceste companii pentru a dezvolta și produce în serie baterii EV. Compania trece la producerea în masă „o gamă largă” de baterii pentru vehicule electrice.
Toyota susține că această mișcare o va ajuta „să răspundă în mod flexibil la cererea tot mai mare de baterii”. Între timp, producătorul auto încearcă să-și facă vehiculele electrice mai competitive, cu o eficiență și o autonomie îmbunătățite.
Toyota va produce în serie baterii EV
După ce a descoperit o „dezvoltare tehnologică” în iunie anul trecut, Toyota a susținut că accelerează planurile de dezvoltare a bateriilor EV.
Toyota și-a dezvăluit anul trecut foaia de parcurs pentru bateriile EV, care a inclus mai multe tipuri diferite. Va fi lansată în 2026, bateriile sale de nouă generație promit să aibă o autonomie WLTP de aproape 500 de mi (800 km) și o încărcare rapidă de 20 de minute.
Singurul vehicul electric global al Toyota, bZ4X , oferă o autonomie de rulare WLTP de până la 252 mile EPA sau 310 mile (500 km).
Producătorul auto plănuiește să lanseze două versiuni ale bateriei sale de EV de nouă generație. Un Performance este de așteptat să aibă o autonomie WLTP de aproape 500 de mi (800 km) și o încărcare rapidă de 20 de minute la un cost cu 20% mai mic decât bZ4X. Aceasta este prima versiune, care urmează să fie lansată în 2026.
Următoarea versiune este versiunea de popularizare, cu o autonomie de rulare WLTP de peste 372 mi (600 km), încărcare rapidă de 30 de minute la un cost cu 40% mai mic decât EV-ul actual. Această versiune va fi lansată între 2026 și 2027.
În 2027 sau 2028, Toyota susține că va lansa o baterie EV de înaltă performanță, cu o autonomie WLTP de peste 621 mi (1.000 km). De asemenea, va include capabilități de încărcare rapidă de 20 de minute la un cost cu 10% mai mic decât bateriile de generație următoare.
Bateriile mai competitive vor spori atractivitatea ofertelor de vehicule electrice Toyota și vor contribui la atingerea neutralității carbonului printr-o abordare pe mai multe căi.