Proiectul pilot de generator alimentat cu hidrogen HyFlex™ prima demonstrație de la Hitachi Energy

Hitachi Energy a dezvăluit proiectul pilot al generatorului său cu hidrogen HyFlex pe șantierul de construcție al companiei Skanska din Portul Göteborg, Suedia. Această inițiativă marchează prima demonstrație la un client din Suedia și arată potențialul generatorului HyFlex de a contribui la decarbonizarea industriei grele.

Generatorul HyFlex al Hitachi Energy funcționează complet fără emisii, oferind o alternativă curată la generatoarele diesel, care sunt utilizate în mod obișnuit pe șantierele de construcție care nu au acces la rețeaua electrică. Acesta produce energie electrică, căldură utilizabilă și apă, fiind complet alimentat cu hidrogen verde furnizat de Linde Gas. Unitatea HyFlex a fost utilizată timp de două săptămâni pentru a alimenta o stație de încărcare pe șantier, care furnizează energie pentru o excavatoare electrică Volvo folosită în lucrările civile de pe șantier. Colaborarea dintre Hitachi Energy, PowerCell Group, Skanska, Volvo, Portul Göteborg, Linde Gas și Skagerak Energi reprezintă un pas important în electrificarea și decarbonizarea șantierelor de construcție.

Acest proiect demonstrează puterea colaborării între liderii din industrie și contribuie la tranziția către construcții fără emisii de carbon. Tobias Hansson, Director General al Hitachi Energy în Suedia, a subliniat importanța acestei inițiative: “Instalația HyFlex pe șantierul Skanska din Portul Göteborg demonstrează cu succes cum tehnologia cu celule de combustibil alimentate cu hidrogen poate servi ca o alternativă curată și fiabilă la generatoarele diesel. Magnus Persson, CEO al Skanska Sverige AB, a adăugat că “șantierele de construcții fără emisii de carbon reprezintă o parte importantă a eforturilor sectorului de construcții de a atinge zero emisii nete. Pentru a reuși în această tranziție climatică, cooperarea cu alte sectoare este crucială.

 

  1. Generatorul HyFlex
    • Funcționare fără emisii: Generatorul HyFlex este o soluție complet fără emisii, care oferă o alternativă curată la generatoarele diesel tradiționale. Acesta utilizează hidrogen verde pentru a produce energie electrică, căldură utilizabilă și apă.
    • Alimentare cu hidrogen verde: Unitatea HyFlex este alimentată cu hidrogen verde furnizat de Linde Gas. Hidrogenul verde este produs prin electroliza apei folosind energie regenerabilă (de exemplu, energie solară sau eoliană).
    • Aplicații pe șantiere de construcție: Generatorul HyFlex poate fi utilizat în locurile unde nu există acces la rețeaua electrică, cum ar fi șantierele de construcție.
  2. Proiectul pilot în Portul Göteborg, Suedia
    • Colaborare între companii: Hitachi Energy a colaborat cu PowerCell Group, Skanska, Volvo, Portul Göteborg, Linde Gas și Skagerak Energi pentru a implementa acest proiect pilot.
    • Utilizarea pe șantierul Skanska: Unitatea HyFlex a fost utilizată timp de două săptămâni pentru a alimenta o stație de încărcare pe șantier. Această stație furnizează energie pentru o excavatoare electrică Volvo utilizată în lucrările civile de pe șantier.
    • Demonstrație de succes: Proiectul a demonstrat cu succes potențialul tehnologiei cu celule de combustibil alimentate cu hidrogen de a înlocui generatoarele diesel și de a contribui la decarbonizarea șantierelor de construcție.
  3. Impactul și viitorul
    • Electrificarea șantierelor de construcție: Colaborarea dintre companii deschide calea către șantierele de construcție fără emisii de carbon. Aceasta este o parte importantă a eforturilor sectorului de construcții de a atinge zero emisii nete.
    • Rolul tehnologiei cu hidrogen: Tehnologia cu hidrogen poate juca un rol semnificativ în reducerea impactului asupra mediului în construcția civilă și industrială.
cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

2 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago