Primul motor alimentat cu amoniac al WinGD instalat pe navele EXMAR

Compania elvețiană de energie marină WinGD a devenit primul proiectant de motoare care a lansat pe piață un motor marin în doi timpi alimentat cu amoniac, în urma livrării și instalării motorului său X52DF-A pe o navă transportoare de GPL/amoniac de 46.000 m³ construită pentru EXMAR. Nava va fi prima navă transportoare de gaze alimentată cu amoniac aflată în serviciu, iar motorul va fi printre primele motoruri cu motor X-DF-A alimentat cu amoniac ale WinGD care vor intra în exploatare comercială.

Motorul cu alezaj de 52 de cilindri a fost construit de unitatea de afaceri pentru motoare și utilaje (HHI-EMD) a HD Hyundai Heavy Industries și instalat pe prima dintre cele patru nave surori care vor fi construite la șantierul naval HD Hyundai Mipo din Coreea de Sud. Rezultatele testelor de laborator ale motorului efectuate de WinGD au fost confirmate în fabrică, emisiile reduse și performanțele eficiente, similare cu cele ale motoarelor diesel, oferind o soluție robustă pentru operatorii care doresc să utilizeze combustibil cu amoniac.

Motorul X-DF-A dispune de injecție de amoniac la înaltă presiune, suplimentată de o doză scăzută și țintită de combustibil pilot, de aproximativ 5% la sarcină maximă. Motorul oferă o manevrabilitate a sarcinii, un răspuns dinamic și o eficiență a consumului de combustibil la egalitate cu motoarele X echivalente WinGD alimentate cu motorină, atât în modul de funcționare cu amoniac, cât și în cel diesel. Optimizarea suplimentară va continua pentru al doilea motor din seria cu cilindri de 52 de cilindri, care va fi livrat la sfârșitul acestui an.

Alături de operatorii de nave pionieri, colaborarea strânsă cu constructorii de motoare a fost, de asemenea, esențială în realizarea unui motor sigur, fiabil și viabil din punct de vedere comercial, pornind de la proiectul WinGD. Aceste eforturi au fost răsplătite cu un registru de comenzi timpurii de aproximativ 30 de motoare X-DF-A până în prezent, pe nave care includ nu doar transportoare de gaze, ci și vrachiere și nave container.

Amoniacul nu conține molecule de carbon și, atunci când este produs folosind energie electrică regenerabilă, poate reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu până la 90% în comparație cu combustibilul convențional. Odată cu intrarea în serviciu a primelor motoare în urma unui proces de dezvoltare robust, axat pe siguranță, platforma X-DF-A oferă armatorilor o opțiune pe măsură ce aceștia navighează prin cerințele de reglementare și de piață în continuă evoluție în drumul lor către emisii nete zero.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

2 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago