Porsche și-a extins gama pentru primul său SUV complet electric cu primul model Macan cu tracțiune spate.

Porsche și-a extins gama pentru primul său SUV complet electric cu primul model Macan cu tracțiune spate.

La fel ca modelele introduse la începutul lui 2024, 4S este echipat cu sistemul Porsche Traction Management (ePTM) controlat electronic, care distribuie puterea de tracțiune între axele față și spate de aproximativ cinci ori mai rapid decât un sistem convențional de tracțiune integrală. .

Noul model de intrare Macan RWD își obține energia de la o baterie de înaltă tensiune cu un conținut de energie brută de 100 kWh. Propulsia este asigurată exclusiv de motorul axei spate care este utilizat la Macan 4, cu un diametru de 210 milimetri, o lungime activă de 200 mm și o putere de 250 kW (340 CP).

Motorul electric are un invertor de impulsuri de 480 de amperi (PWR) în care materialul semiconductor extrem de eficient, carbură de siliciu (SiC) este utilizat pentru a oferi o eficiență mai mare. Reduce semnificativ pierderile de comutare în PWR și permite frecvențe de comutare mai mari.

În combinație cu Launch Control, Macan produce o putere de supraboost de până la 265 kW (360 CP), iar cuplul maxim este de 563 N·m. Din start, mașina atinge pragul de 100 km/h în 5,7 secunde și are o viteză maximă de 220 km/h.

Renunțând la tracțiunea integrală, Macanul este cu 110 kilograme mai ușor decât Macan 4 și, prin urmare, necesită mai puțină energie electrică pentru propulsie. Acest lucru are ca rezultat o rază WLTP combinată de până la 641 km (398 mile).

Macan 4S are un nou motor pe puntea spate și un puternic invertor de impulsuri SiC de 600 de amperi. Motorul electric are un diametru de 230 de milimetri și o lungime activă de 150 de milimetri. Împreună cu motorul pe puntea din față utilizat și la Macan 4 și Turbo, acest lucru are ca rezultat o putere de sistem de 330 kW (448 CP) cu o supraalimentare scurtă a puterii până la 380 kW (516 CP).

Cu Launch Control, cuplul maxim este de 820 N·m. Cu Launch Control, Macan 4S realizează sprintul standard de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde și are o viteză maximă de 240 km/h. Are o rază WLTP combinată de până la 606 km (377 mile). Macan 4S este echipat standard cu control electronic al amortizarii Porsche Active Suspension Management (PASM). Suspensia pneumatică adaptivă cu sistem de nivelare și reglare pe înălțime, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) și direcția pe puntea spate permit optimizarea suplimentară a șasiului pentru performanță și confort sporit.

Cele două modele noi au toate calitățile celei de-a doua generații de Macan, inclusiv designul progresiv cu aerodinamică optimizată pentru gamă (cw = 0,25). Arhitectura de 800 de volți a Premium Platform Electric (PPE) permite o capacitate de încărcare DC de până la 270 kW. Bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată de la 10 la 80% în aproximativ 21 de minute la o stație de încărcare rapidă adecvată.

Cele două noi modele Macan sunt disponibile pentru comandă acum și vor fi livrate clienților în a doua jumătate a anului. Prețurile cu TVA și echipamente specifice țării încep în Germania de la 80.700 EUR pentru Macan și 90.700 EUR pentru Macan 4S.