Mașina electrică chinezească Audi de 33.000 de dolari nu se rezumă la manopera ieftină

Mașina electrică chinezească Audi de 33.000 de dolari nu se rezumă la manopera ieftină

  • Audi E5 Sportback complet electric în China pornește de la puțin sub 34.000 de dolari.
  • Costurile reduse ale bateriei și energiei din China ajută Audi să mențină prețurile accesibile.
  • Un Audi electric echivalent în Europa ar costa probabil cel puțin de două ori mai mult.

Deși Audi și-a extins constant autonomia electrică, niciunul dintre vehiculele sale electrice actuale nu a înregistrat un progres real pe piețele occidentale, în afară de ocazionalele momente pozitive sezoniere. În China, însă, marca și-a găsit în sfârșit momentul. Noul AUDI E5 Sportback a atras peste 10.000 de precomenzi în doar o jumătate de oră de la debutul său.

Un motiv cheie pentru popularitatea sa? Genul de preț pe care l-ai aștepta de la o Toyota, nu de la o mașină electrică germană premium .

Ofertă cu cifre mari

În China , AUDI E5 pornește de la doar 235.900 de yuani, echivalentul a 33.100 de dolari sau 28.211 euro la cursul de schimb actual. Este o afacere extraordinară pentru o mașină de lux care include un pachet de baterii de 76 kWh, un motor spate de 295 CP și are o autonomie declarată de 618 km, conform standardelor locale de testare.

Versiunile superioare merg mult mai departe, oferind până la 776 CP, în timp ce cumpărătorii primesc și un cockpit digital învăluitor și un software adaptat special pentru cumpărătorii chinezi. Interiorul combină Alcantara cu pielea, în timp ce lista tehnologică este plină de caracteristici rezervate de obicei modelelor de gamă superioară.

Ca să punem asta în perspectivă, cel mai puțin costisitor crossover Audi din Germania este Q2, un model subcompact al cărui preț începe de la 29.000 de euro (34.000 de dolari sau 242.500 de yuani) pentru motorul de bază TFSI cu 3 cilindri și 116 CP, un preț care include taxa pe valoarea adăugată din Germania, sau taxa standard pe vânzări.

Mai multe: Audi lansează în China o nouă marcă AUDI fără logo-ul celor patru inele

Spre deosebire de modelele Audi vândute în alte părți, E5 este exclusiv pentru China și poartă chiar și o nouă insignă. În loc de cele patru inele tradiționale, grila radiatorului are pur și simplu inscripția „AUDI”, o rupere deliberată de la tradiție, menită să atragă cumpărătorii mai tineri, orientați spre tehnologie.

Într-o declarație acordată postului german de televiziune N-TV , expertul în industrie Ferdinand Dudenhöffer a descris mișcarea drept „o poziționare inteligentă” și un „pas eliberator”, argumentând că inelele tradiționale purtau prea multe moșteniri din trecut.

În Germania, contrastul nu putea fi mai evident. Dificultățile industriei sunt bine cunoscute, Audi planificând să elimine aproximativ 7.500 de locuri de muncă până în 2029, Mercedes fiind în plină restructurare, iar Porsche retrăgându-și planurile pentru vehicule electrice. BMW s-a descurcat puțin mai bine, dar și ea a renunțat la mii de posturi temporare.

Conform unui studiu recent realizat de EY, industria auto din Germania a pierdut peste 50.000 de locuri de muncă anul trecut , eliminând aproximativ șapte procente din forța de muncă. Comparativ cu nivelurile de dinainte de COVID, sectorul are astăzi cu 112.000 de angajați mai puțin. Nicio altă industrie internă nu a suferit pierderi de această amploare.

În acest context, Dudenhöffer a susținut că decizia Audi de a lansa o marcă separată în China a fost atât curajoasă, cât și instructivă. „Concurenții BMW și Mercedes sunt acum sub presiune”, a spus el. „Dacă diferența de preț devine prea mare, clienții vor trece la Audi.”

De asemenea, el a emis un avertisment mai general. „Dacă prăbușirea prețurilor din China ajunge în Europa și modelele chinezești preiau controlul aici, germanii au nevoie de un răspuns”, a spus el.

„Dacă nu învățăm să construim mașini care să intereseze clienții – la prețul corect și la costurile corecte – Germania are o problemă. Putem privi China și spune: Nu ne vom implica în acest război nerușinat al prețurilor. Sau putem spune: Avem nevoie de o strategie pentru China.”

Dudenhöffer a adăugat că viitorul industriei nu va fi decis în Europa, ci în Asia. „Vehiculele trebuie construite pentru clienți, nu pentru angajați”, a avertizat el. „Fără o strategie pentru China, Audi, BMW și Mercedes sunt terminate la nivel global. Iar fără o strategie pentru China, Germania își va pierde și statutul de națiune auto.”