Skip to content
EcoRomania™® &  EcoloMania Romania™®

EcoRomania™® & EcoloMania Romania™®

-= Idei pentru viitor =-

Primary Menu
  • ECO – Tehnic
    • Auto
      • Vehicule cu Hidrogen
      • Vehicule Electrice
      • Vehicule Hibride
    • Proiecte – diy
      • Proiecte de Grădinărit Ecologic
      • Proiecte pentru Casă Verde
      • Reciclare și Reutilizare:
    • Proiecte – eco
    • Programe eco
  • Energie Verde
    • Hidrogen și Energie Curată
    • Panouri Solare
      • Fotovoltaice
      • Termice
    • Turbine Eoliene
  • Natura și Mediu
    • Eco-Turism
    • Protecția Naturii
      • Conservarea Faunei și Florii
      • Protejarea Pădurilor și Apelor
      • Legislația de Mediu
    • Ecologie
    • Chimia Mediului
  • Tradiția Românească și Mediu
    • Meșteșuguri și Autenticitate Culturală
    • Produse Tradiționale
    • Sărbători și Obiceiuri în Armonie cu Natura
  • Agricultură Sustenabilă
    • Agricultura Ecologică
    • Agricultură Regenerativă
    • Grădinărit Ecologic
      • Grădini de Flori
      • Grădini de Legume
      • Grădini Medicinale
    • Tehnici Grădinărit Ecologic
  • Știri Ecologice
    • Inițiative Ecologice
    • Politici de Mediu
    • Schimbări Climatice
    • Poluare și Impactul Asupra Mediului
    • Dezastre Naturale și Climatice
  • Video
    • Documentare despre Mediu
    • Interviuri cu Experți în Sustenabilitate
    • Video despre Inovații Ecologice
    • Tutoriale Eco & Bio și Proiecte DIY
    • Produse Eco & Bio Descriere Functionalitate
  • Info
FORUM
  • Home
  • ECO - Tehnic
  • 2025
  • septembrie
  • Supercarul electric YangWang U9 Xtreme devine cea mai rapidă mașină de serie din lume
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Electrice

Supercarul electric YangWang U9 Xtreme devine cea mai rapidă mașină de serie din lume

cimaxcim 29 septembrie 2025 3 minutes read
YangWang U9 Xtreme

Industria auto electrică din China continuă să surprindă: YangWang U9 Xtreme, un supercar electric produs de BYD, a stabilit un nou record mondial de viteză pentru o mașină de serie, atingând 496,22 km/h pe circuitul ATP din Papenburg, Germania.

Pilotul german Marc Basseng a fost la volan în momentul performanței istorice, care depășește recordul precedent deținut de Bugatti Chiron Super Sport 300+ (aprox. 490 km/h).

Mașina impresionează nu doar prin viteză, ci și prin tehnologia ecologică din spatele ei:

  • Patru motoare electrice independente, pentru tracțiune și stabilitate maximă;

  • O arhitectură de 1.200 V, ce permite performanțe și încărcare ultra-rapidă;

  • Sisteme avansate de răcire și aerodinamică activă, menite să optimizeze consumul și eficiența.

 

Detalii tehnice YangWang U9 Xtreme

Componentă Specificaţii
Motor / Propulsie Patru motoare electrice independente, AWD (tracțiune integrală).
Motoarele pot atinge ≈ 30.000 rpm.
Putere Peste 3.000 cai-putere (PS) combinat.
Alte surse spun ~2.959 CP.
Tensiune arhitectură electrică Sistem electric ultra-înalt tensiune 1.200 V (comparativ cu 800 V la versiunea standard U9).
Baterie Blade Battery (litiu-fer-fosfat, LFP) de la BYD.
Rată de descărcare mare până la 30C, pentru a alimenta motoarele la putere mare fără supraîncălzire excesivă.
Viteză maximă / performanță record A atins 496,22 km/h în test pe circuitul ATP Papenburg, Germania. Pilot: Marc Basseng.
Alte detalii: jante speciale, pneuri semi-slick (special concepute pentru viteze foarte mari) și suspensie revizuită pentru stabilitate la viteză mare.
Suspensie & Șasiu Suspensie „DiSus-X” inteligentă / activă, optimizată pentru sarcini mari și instabilitate cauzată de viteză extremă.
Modificări aerodinamice: track-front mai îngust, jante mai mici la față (20 inchi), plaje pneuri adaptate.
Greutate ≈ 2.480 kg (greutate la gol / curb weight) pentru versiunea Xtreme.
Producţie Ediție limitată: maxim 30 de unități vor fi produse.

Ce aduce nou vs versiunea standard U9

  • Versiunea standard are ~1.287 CP vs peste 3.000 CP la varianta Xtreme.

  • Arhitectura de tensiune ridicată, 1.200 V în loc de 800 V. Aceasta permite un management mai eficient al puterii și, în teorie, încărcare / disipare mai bună a energiei.

  • Baterie Blade LFP + rata de descărcare 30C: necesară pentru menținerea performanței în condiții extreme.

  • Modificări aerodinamice și pneuri speciale, plus suspensii reglate pentru sarcini mari – toate pentru stabilitate la viteze foarte mari.

Autonomie & Consum (versiunea standard U9)

Parametru Valoare
Autonomie ciclu CLTC (versiunea standard) ≈ 450 km
Capacitatea bateriei ≈ 80 kWh (LFP Blade battery)
Timp încărcare DC (30-80 %) ~ 0,2 ore (adică ~12 minute)
Timp încărcare AC (0-100 %) ~ 7 ore
Consum estimativ pe CLTC ~ 17-18 kWh/100 km
Autonomie reală estimată la viteze mari/autostradă în jur de ~ 300 km dacă se merge constant la ~120 km/h, condiţii optime, fără încălzire sau aer condiţionat intens

Ce se ştie despre autonomia / consumul variantei U9 Xtreme

  • Până la acest moment, nu există date oficiale clare privind autonomia reală a variantei Xtreme, deoarece este un model concentrat pe top-speed și performanță extremă, nu pe eficienţă la rulare normală. Sursele pun accent pe viteză, arhitectură 1200 V, motoare puternice, dar totuşi nu s-a comunicat o autonomie CLTC sau WLTP separată pentru Xtreme.

  • Probabil autonomia va fi sub cea a versiunii standard (450 km CLTC), din cauza consumului mult crescut la viteze extreme și a solicitării mari a motoarelor și bateriei.

Preţuri & disponibilitate

  • Versiunea standard U9 are preţ de lansare în China de ~ US$ 236.000

About the Author

cimaxcim

Administrator

View All Posts

Post navigation

Previous: Trinasolar inclusă în lista principală a companiilor Tier 1 pentru module fotovoltaice și sisteme de stocare a energiei
Next: Ministerul Energiei lansează Programul Național „Energie Verde” 2024–2030 – investiții de 4 miliarde lei pentru orașe ecologice și termoficare modernizată

Related Stories

incoming EU Battery Regulations
3 minutes read
  • ECO - Tehnic
  • Energie Verde
  • Știri Ecologice

Anaphite revoluționează producția de baterii: tehnologia de acoperire uscată reduce emisiile de CO₂ cu 3,57 kg pe kWh

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
FIAT 600 Hybrid
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Hibride

FIAT 600 Hybrid – upgrade-ul italian care aduce stilul La Dolce Vita în era mobilității sustenabile

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
Nissan Aims to LAUNCH Solid State Battery
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Electrice

Nissan vizează lansarea bateriilor solid-state până în 2028: salt tehnologic major pentru mașinile electrice

cimaxcim 2 noiembrie 2025 0

You may have missed

grădină de busuioc
4 minutes read
  • Grădinărit Ecologic
  • Grădini Medicinale

Busuiocul – Cum să faci o grădină de busuioc acasă și utilizările lui terapeutice

cimaxcim 17 decembrie 2025 0
Mușețel (Matricaria chamomilla L.)
3 minutes read
  • Grădinărit Ecologic
  • Grădini Medicinale

Mușețel (Matricaria chamomilla L.) — Proprietăți farmacologice și utilizări terapeutice 🌼

cimaxcim 17 decembrie 2025 0
Menta
5 minutes read
  • Agricultură Sustenabilă
  • Grădinărit Ecologic
  • Grădini Medicinale

Menta (Mentha × piperita L.) — Proprietăți farmacologice și utilizări terapeutice

cimaxcim 16 decembrie 2025 0
Ecolomania & Ecoromania
6 minutes read
  • Natura și Mediu
  • Poluare și Impactul Asupra Mediului

Etica profesională în medicină din punct de vedere al mediului

cimaxcim 16 decembrie 2025 0
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.