La 21 aprilie 2025, gigantul de baterii din China CATL a dezvăluit trei produse noi de baterii pentru vehicule electrice la inaugurarea Super Tech Day din 21 aprilie: Bateria Freevoy Dual-Power; Naxtra—o baterie cu ioni de sodiu produsă în masă; și a doua generație de baterie de încărcare super rapidă Shenxing, precum și o baterie Naxtra de pornire/oprire integrată de 24 V pentru camioanele grele.
Baterie Naxtra.
Bateria Naxtra de la CATL depășește limitele de performanță ale materialului în sine. Cu siguranța inerentă a sodiului și rezervele abundente, reduce eficient dependența de resursele de litiu și întărește fundația noilor tehnologii energetice.
Linia de produse Naxtra Battery include două categorii: baterie Naxtra pentru pasageri EV și Naxtra 24V Heavy-Duty Truck Start-Stop integrată. Ambele sunt capabile să funcționeze pe întregul interval de temperatură de la -40 °C la +70 °C, redefinind limitările extreme de temperatură ale bateriilor.
Bateria EV pentru pasageri Naxtra păstrează 90% putere utilizabilă la -40 °C. Într-o stare de încărcare extrem de scăzută, cu doar 10% SOC rămas, bateria EV pentru pasageri Naxtra nu poate realiza nicio degradare semnificativă a puterii la o temperatură de -40 ℃.
Bateria EV pentru pasageri Naxtra de la CATL atinge o densitate de energie de 175Wh/kg, cea mai mare dintre bateriile cu ioni de sodiu din întreaga lume și comparabilă cu bateriile LFP. Oferă o autonomie de 500 de kilometri și poate realiza mai mult de 10.000 de cicluri, ceea ce reduce semnificativ costurile de întreținere. În ceea ce privește siguranța, bateria Naxtra elimină factorii de susținere a arderii la nivel de material, realizând astfel un progres de la apărarea pasivă la siguranța intrinsecă.
Bateria integrată Start-Stop Naxtra 24V Naxtra de la CATL oferă o durată de viață de peste 8 ani. Reduce costurile totale ale ciclului de viață cu 61% în comparație cu bateriile tradiționale cu plumb-acid. Acest produs oferă avantaje unice, inclusiv descărcarea profundă pe întreaga capacitate, un singur clic începând de la -40 °C și capacitatea de a porni după ce a fost inactiv timp de un an. În comparație cu bateriile plumb-acid, este mai eficient, ecologic și mai economic, conducând vehiculele comerciale într-o eră fără plumb, în care vehiculul și bateria îmbătrânesc la fel.
Această descoperire făcută de CATL în performanța bateriilor cu ioni de sodiu a umplut golul în aplicarea bateriilor în medii extrem de reci.
Baterie Freevoy Dual-Power.
Freevoy Dual-Power integrează în profunzime arhitectura CATL cu dublă putere și tehnologia anodului de autoformare. Arhitectura dual-power înseamnă că acumulatorul are două zone puternice de energie independente, ceea ce permite cinci funcții duale: dual înaltă tensiune; joasă tensiune duală; structură duală; management termic dual; și protecție termică dublă de siguranță, asigurând continuitatea, stabilitatea și siguranța puterii de ieșire. Acest design cu dublă putere și integrarea inovatoare a software-ului vor oferi o sursă de alimentare mai stabilă și mai fiabilă pentru vehicule în viitoarea ere a condusului autonom L3 și L4, a spus CATL.
Tehnologia anodului de autoformare reprezintă o descoperire la nivel atomic a spus CATL, adică densitatea de energie volumetrică a bateriei poate crește cu 60%, iar densitatea de energie gravimetrică cu 50%. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că mai multă putere poate fi proiectată în același spațiu pentru acumulator, susținând o rază de acțiune mai mare. Această tehnologie poate fi asociată în mod flexibil cu diverse sisteme de materiale, iar atunci când este combinată cu sisteme NCM, densitatea de energie poate fi crescută la mai mult de 1000Wh/L, a susținut CATL.
Tehnologia de extindere a autonomiei duble-electrice, lansată de bateria Freevoy Dual-Power, poate regla intuitiv strategia de alocare a două zone de energie în funcție de starea de conducere a vehiculului și de obiceiurile de conducere ale utilizatorilor. Zona de energie principală a bateriei cu dublă putere poate utiliza diferite sisteme chimice ale celulelor bateriei în funcție de obiceiurile și scenariile de conducere ale utilizatorilor, satisfacând nevoile zilnice de conducere; Zona de energie cu gamă extinsă poate adopta tehnologia anodului de autoformare cu energie specifică ridicată pentru a oferi o capacitate mai mare de a satisface nevoile de călătorie pe distanțe lungi ale utilizatorilor.
Trei soluții cu putere dublă în diferite sisteme chimice au fost lansate la fața locului:
- Baterie Sodium-LFP Dual-Power – Combină Naxtra cu o baterie LFP cu anod autoformabil, utilizând pe deplin performanța la temperatură scăzută a tehnologiei cu ioni de sodiu pentru a oferi utilizatorilor o experiență excepțională care excelează în condiții de frig, oferind în același timp o gamă extinsă.
- Baterie LFP-LFP Dual-Power – Împerechează acumulatorul de încărcare super rapidă Shenxing de a doua generație cu acumulatorul anod autoformabil LFP. Atinge cu ușurință 1.000 de kilometri de autonomie pur electrică în sedanurile cu un ampatament de 3 metri, reducând costul navetei pe kilometru până la 0,1 yuani (0,01 USD).
- Baterie NCM-LFP/NCM-NCM Dual-Power – integrează o baterie NCM cu o baterie anod autoformabilă LFP, realizând o rată de încărcare maximă de 12C pentru bateria NCM în zona principală de energie, oferind mai mult de 1 megawatt de putere. Chiar și atunci când SOC scade la 20%, poate scoate în continuare peste 600 kW de putere. Versiunea îmbunătățită a produsului, constând dintr-o baterie NCM și o baterie cu anod autoformabil NCM, permite o capacitate de peste 180 kWh la sedanurile cu ampatament de 3 metri, depășind bariera de autonomie pur electrică de 1.500 de kilometri.
CATL a spus că arhitectura inovatoare de la dual power la multi power nu se va limita la domeniul vehiculelor electrice de pasageri, ci va fi implementată și în toate domeniile, cum ar fi autobuze electrice, camioane grele, avioane, nave, precum și aplicații industriale și comerciale, accelerând industrializarea energiei regenerabile în toate scenariile. În același timp, va accelera și procesul de aplicare a tehnologiilor avansate, cum ar fi bateriile cu stare solidă.
Baterie de încărcare super rapidă Shenxing de a doua generație. CATL a lansat acumulatorul de încărcare super rapidă Shenxing 4C în 2023. Bateria de încărcare superrapidă Shenxing de a doua generație a CATL este prima baterie LFP care are atât o autonomie de 800 km, cât și o rată de încărcare maximă de 12C. Cu o putere de încărcare de vârf de 1,3 MW, atinge o autonomie de 2,5 kilometri pe secundă de încărcare. În medii cu temperatură scăzută de -10 °C, a doua generație a bateriei Shenxing Superfast Charging se poate încărca de la 5% la 80% SOC în doar 15 minute, cu 100% mai rapid decât cel mai înalt nivel de încărcare curent din industrie.
În plus, acumulatorul de încărcare super rapidă Shenxing de a doua generație de la CATL oferă o putere robustă în toate intervalele de temperatură și stările de încărcare. Chiar și în stare de încărcare scăzută, menține o putere de ieșire de 830 kW. În mediul solicitant de -10 °C cu încărcare scăzută, încă poate îndeplini cu ușurință cerințele de putere pentru o accelerație de 0-100 km/h.