Skip to content
EcoRomania™® &  EcoloMania Romania™®

EcoRomania™® & EcoloMania Romania™®

-= Idei pentru viitor =-

Primary Menu
  • ECO – Tehnic
    • Auto
      • Vehicule cu Hidrogen
      • Vehicule Electrice
      • Vehicule Hibride
    • Proiecte – diy
      • Proiecte de Grădinărit Ecologic
      • Proiecte pentru Casă Verde
      • Reciclare și Reutilizare:
    • Proiecte – eco
    • Programe eco
  • Energie Verde
    • Hidrogen și Energie Curată
    • Panouri Solare
      • Fotovoltaice
      • Termice
    • Turbine Eoliene
  • Natura și Mediu
    • Eco-Turism
    • Protecția Naturii
      • Conservarea Faunei și Florii
      • Protejarea Pădurilor și Apelor
      • Legislația de Mediu
    • Ecologie
    • Chimia Mediului
  • Tradiția Românească și Mediu
    • Meșteșuguri și Autenticitate Culturală
    • Produse Tradiționale
    • Sărbători și Obiceiuri în Armonie cu Natura
  • Agricultură Sustenabilă
    • Agricultura Ecologică
    • Agricultură Regenerativă
    • Grădinărit Ecologic
      • Grădini de Flori
      • Grădini de Legume
      • Grădini Medicinale
    • Tehnici Grădinărit Ecologic
  • Știri Ecologice
    • Inițiative Ecologice
    • Politici de Mediu
    • Schimbări Climatice
    • Poluare și Impactul Asupra Mediului
    • Dezastre Naturale și Climatice
  • Video
    • Documentare despre Mediu
    • Interviuri cu Experți în Sustenabilitate
    • Video despre Inovații Ecologice
    • Tutoriale Eco & Bio și Proiecte DIY
    • Produse Eco & Bio Descriere Functionalitate
  • Info
FORUM
  • Home
  • ECO - Tehnic
  • 2025
  • octombrie
  • Mașina electrică chinezească Audi de 33.000 de dolari nu se rezumă la manopera ieftină
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Electrice

Mașina electrică chinezească Audi de 33.000 de dolari nu se rezumă la manopera ieftină

cimaxcim 6 octombrie 2025 4 minutes read
China , AUDI E5 5
  • Audi E5 Sportback complet electric în China pornește de la puțin sub 34.000 de dolari.
  • Costurile reduse ale bateriei și energiei din China ajută Audi să mențină prețurile accesibile.
  • Un Audi electric echivalent în Europa ar costa probabil cel puțin de două ori mai mult.

Deși Audi și-a extins constant autonomia electrică, niciunul dintre vehiculele sale electrice actuale nu a înregistrat un progres real pe piețele occidentale, în afară de ocazionalele momente pozitive sezoniere. În China, însă, marca și-a găsit în sfârșit momentul. Noul AUDI E5 Sportback a atras peste 10.000 de precomenzi în doar o jumătate de oră de la debutul său.

Un motiv cheie pentru popularitatea sa? Genul de preț pe care l-ai aștepta de la o Toyota, nu de la o mașină electrică germană premium .

Ofertă cu cifre mari

În China , AUDI E5 pornește de la doar 235.900 de yuani, echivalentul a 33.100 de dolari sau 28.211 euro la cursul de schimb actual. Este o afacere extraordinară pentru o mașină de lux care include un pachet de baterii de 76 kWh, un motor spate de 295 CP și are o autonomie declarată de 618 km, conform standardelor locale de testare.

Versiunile superioare merg mult mai departe, oferind până la 776 CP, în timp ce cumpărătorii primesc și un cockpit digital învăluitor și un software adaptat special pentru cumpărătorii chinezi. Interiorul combină Alcantara cu pielea, în timp ce lista tehnologică este plină de caracteristici rezervate de obicei modelelor de gamă superioară.

Ca să punem asta în perspectivă, cel mai puțin costisitor crossover Audi din Germania este Q2, un model subcompact al cărui preț începe de la 29.000 de euro (34.000 de dolari sau 242.500 de yuani) pentru motorul de bază TFSI cu 3 cilindri și 116 CP, un preț care include taxa pe valoarea adăugată din Germania, sau taxa standard pe vânzări.

Mai multe: Audi lansează în China o nouă marcă AUDI fără logo-ul celor patru inele

Spre deosebire de modelele Audi vândute în alte părți, E5 este exclusiv pentru China și poartă chiar și o nouă insignă. În loc de cele patru inele tradiționale, grila radiatorului are pur și simplu inscripția „AUDI”, o rupere deliberată de la tradiție, menită să atragă cumpărătorii mai tineri, orientați spre tehnologie.

Într-o declarație acordată postului german de televiziune N-TV , expertul în industrie Ferdinand Dudenhöffer a descris mișcarea drept „o poziționare inteligentă” și un „pas eliberator”, argumentând că inelele tradiționale purtau prea multe moșteniri din trecut.

În Germania, contrastul nu putea fi mai evident. Dificultățile industriei sunt bine cunoscute, Audi planificând să elimine aproximativ 7.500 de locuri de muncă până în 2029, Mercedes fiind în plină restructurare, iar Porsche retrăgându-și planurile pentru vehicule electrice. BMW s-a descurcat puțin mai bine, dar și ea a renunțat la mii de posturi temporare.

Conform unui studiu recent realizat de EY, industria auto din Germania a pierdut peste 50.000 de locuri de muncă anul trecut , eliminând aproximativ șapte procente din forța de muncă. Comparativ cu nivelurile de dinainte de COVID, sectorul are astăzi cu 112.000 de angajați mai puțin. Nicio altă industrie internă nu a suferit pierderi de această amploare.

În acest context, Dudenhöffer a susținut că decizia Audi de a lansa o marcă separată în China a fost atât curajoasă, cât și instructivă. „Concurenții BMW și Mercedes sunt acum sub presiune”, a spus el. „Dacă diferența de preț devine prea mare, clienții vor trece la Audi.”

De asemenea, el a emis un avertisment mai general. „Dacă prăbușirea prețurilor din China ajunge în Europa și modelele chinezești preiau controlul aici, germanii au nevoie de un răspuns”, a spus el.

„Dacă nu învățăm să construim mașini care să intereseze clienții – la prețul corect și la costurile corecte – Germania are o problemă. Putem privi China și spune: Nu ne vom implica în acest război nerușinat al prețurilor. Sau putem spune: Avem nevoie de o strategie pentru China.”

Dudenhöffer a adăugat că viitorul industriei nu va fi decis în Europa, ci în Asia. „Vehiculele trebuie construite pentru clienți, nu pentru angajați”, a avertizat el. „Fără o strategie pentru China, Audi, BMW și Mercedes sunt terminate la nivel global. Iar fără o strategie pentru China, Germania își va pierde și statutul de națiune auto.”

About the Author

cimaxcim

Administrator

View All Posts

Post navigation

Previous: Studiu complex de evaluare a pieței hidrogenului și a schemelor existente de sprijin
Next: DAS Solar ridică standardele industriei fotovoltaice cu tehnologia DBC 3.0 Plus: Eficiență de 27,77% și module de peste 670W

Related Stories

incoming EU Battery Regulations
3 minutes read
  • ECO - Tehnic
  • Energie Verde
  • Știri Ecologice

Anaphite revoluționează producția de baterii: tehnologia de acoperire uscată reduce emisiile de CO₂ cu 3,57 kg pe kWh

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
FIAT 600 Hybrid
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Hibride

FIAT 600 Hybrid – upgrade-ul italian care aduce stilul La Dolce Vita în era mobilității sustenabile

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0
Nissan Aims to LAUNCH Solid State Battery
3 minutes read
  • Auto
  • ECO - Tehnic
  • Vehicule Electrice

Nissan vizează lansarea bateriilor solid-state până în 2028: salt tehnologic major pentru mașinile electrice

cimaxcim 2 noiembrie 2025 0

You may have missed

Mușețel (Matricaria chamomilla L.)
3 minutes read
  • Grădinărit Ecologic
  • Grădini Medicinale

Mușețel (Matricaria chamomilla L.) — Proprietăți farmacologice și utilizări terapeutice 🌼

cimaxcim 17 decembrie 2025 0
Menta
5 minutes read
  • Agricultură Sustenabilă
  • Grădinărit Ecologic
  • Grădini Medicinale

Menta (Mentha × piperita L.) — Proprietăți farmacologice și utilizări terapeutice

cimaxcim 16 decembrie 2025 0
Ecolomania & Ecoromania
6 minutes read
  • Natura și Mediu
  • Poluare și Impactul Asupra Mediului

Etica profesională în medicină din punct de vedere al mediului

cimaxcim 16 decembrie 2025 0
TOPCon HOT 3
2 minutes read
  • Energie Verde
  • Fotovoltaice
  • Panouri Solare

JinkoSolar lansează Tiger Neo Bifacial 66 HC Dual Glass 625–650W – un nou reper de eficiență în domeniul fotovoltaic

cimaxcim 3 decembrie 2025 0
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.