Skip to content
EcoRomania™® &  EcoloMania Romania™®

EcoRomania™® & EcoloMania Romania™®

-= Idei pentru viitor =-

Primary Menu
  • ECO – Tehnic
    • Auto
      • Vehicule cu Hidrogen
      • Vehicule Electrice
      • Vehicule Hibride
    • Proiecte – diy
      • Proiecte de Grădinărit Ecologic
      • Proiecte pentru Casă Verde
      • Reciclare și Reutilizare:
    • Proiecte – eco
    • Programe eco
  • Energie Verde
    • Hidrogen și Energie Curată
    • Panouri Solare
      • Fotovoltaice
      • Termice
    • Turbine Eoliene
  • Natura și Mediu
    • Eco-Turism
    • Protecția Naturii
      • Conservarea Faunei și Florii
      • Protejarea Pădurilor și Apelor
      • Legislația de Mediu
    • Ecologie
    • Chimia Mediului
  • Tradiția Românească și Mediu
    • Meșteșuguri și Autenticitate Culturală
    • Produse Tradiționale
    • Sărbători și Obiceiuri în Armonie cu Natura
  • Agricultură Sustenabilă
    • Agricultura Ecologică
    • Agricultură Regenerativă
    • Grădinărit Ecologic
      • Grădini de Flori
      • Grădini de Legume
      • Grădini Medicinale
    • Tehnici Grădinărit Ecologic
  • Știri Ecologice
    • Inițiative Ecologice
    • Politici de Mediu
    • Schimbări Climatice
    • Poluare și Impactul Asupra Mediului
    • Dezastre Naturale și Climatice
  • Video
    • Documentare despre Mediu
    • Interviuri cu Experți în Sustenabilitate
    • Video despre Inovații Ecologice
    • Tutoriale Eco & Bio și Proiecte DIY
    • Produse Eco & Bio Descriere Functionalitate
  • Info
FORUM
  • Home
  • ECO - Tehnic
  • Auto
  • 2025
  • mai
  • Testul DHL de 100 de zile al camionului Scania EREV a redus emisiile de CO2 cu 90%
  • Auto
  • Inițiative Ecologice
  • Știri Ecologice
  • Vehicule Electrice

Testul DHL de 100 de zile al camionului Scania EREV a redus emisiile de CO2 cu 90%

cimaxcim 23 mai 2025 5 minutes read
Scania EREV a redus emisiile de CO2 cu 90%

DHL Group a dezvăluit camionul cu autonomie extinsă (EREV), dezvoltat în colaborare cu producătorul de vehicule grele Scania, la Forumul Internațional de Transport al OECD de la Leipzig. EREV este un camion electric echipat cu un generator de rezervă alimentat cu combustibil, care generează electricitate pentru a reîncărca bateriile atunci când acestea sunt descărcate.

Acest nou concept de camion este testat pe larg de DHL pentru transportul de colete între Berlin și Hamburg. Rezultatele după primele 100 de zile sunt foarte pozitive: EREV a parcurs aproape 22.000 de kilometri, funcționând mai mult de 90% din timp în modul electric. Extensorul de autonomie a fost activat doar în aproximativ 8,1% din kilometrii parcurși. Drept urmare, EREV a economisit peste 90% din emisiile de CO2 în comparație cu un camion diesel convențional în perioada de testare.

În același timp, sporește flexibilitatea operațională prin furnizarea unei rezerve suplimentare de energie atunci când nu este disponibilă nicio stație de încărcare, spre deosebire de un camion complet electric. Generatorul în sine nu poate acționa direct puntea motoare a vehiculului. Testul dintre centrele de colete DHL din Berlin și Hamburg a demonstrat că EREV este un mijloc de transport practic și, mai presus de toate, sustenabil pentru logistică.

Cu toții, companiile, politica și societatea, ne dorim mai puține emisii prin creșterea mobilității electrice în transportul de marfă. În același timp, toți experții știu că tranziția către camioane complet electrice va dura mulți ani, în principal pentru că rețeaua și infrastructura de încărcare sunt inadecvate. Dar nu ar trebui să fim forțați să așteptăm. Avem nevoie de soluții pragmatice, precum EREV, și de decizii politice rapide pentru a permite astfel de tehnologii de legătură. Dorim să decarbonizăm sectorul transporturilor acum, iar reglementările nu ar trebui să ne împiedice, ci să ne sprijine în acest sens.

—Tobias Meyer, CEO al DHL Group

 

Testul de succes al EREV a demonstrat că performanța de mediu a acestui vehicul se poate apropia de cea a unui camion complet electric. Calculul taxelor rutiere și valorile emisiilor pentru schema de emisii a flotei UE ar trebui să reflecte emisiile reale sau realist așteptate, ceea ce în prezent nu este cazul pentru EREV, a declarat DHL. Un vehicul ar trebui să plătească taxa de CO2 pentru camion în funcție de emisiile sale efective de gaze cu efect de seră. Factorii de decizie politică ar trebui să sprijine acest lucru prin introducerea unei clase suplimentare de emisii care să recunoască reducerile proporționale ale emisiilor de CO2 în temeiul legislației privind taxarea rutieră, pe baza emisiilor certificate, susține DHL. DHL salută în mod expres noul acord de coaliție al guvernului german, care include sprijin pentru EREV-uri, ca un pas în direcția corectă și solicită implementarea la timp în reglementările aplicabile.

Din februarie, camionul EREV este utilizat în divizia Post & Parcel Germania pentru transportul între centrele de colete din Ludwigsfelde, lângă Berlin, și Hamburg. În acest timp, camionul a parcurs aproximativ 22.000 de kilometri și a parcurs de obicei traseul de aproximativ 250 de kilometri cu energie electrică, încărcată din surse regenerabile de energie prin rețea. În zilele mai reci sau când se confruntau cu dificultăți imprevizibile de încărcare (cum ar fi stațiile de încărcare ocupate sau defecțiuni) care necesită o autonomie suplimentară, prelungitorul de autonomie era activat, servind ca rezervă, oferind flexibilitate suplimentară. Acesta este un avantaj semnificativ față de camioanele complet electrice, mai ales că facilitează planificarea fiabilă a rutei – un aspect indispensabil în logistică.

În prima fază a testului, EREV a funcționat mai mult de 91,9% din timp utilizând energie încărcată de la rețea, doar 8,1% din energie fiind furnizată de sistemul de extindere a autonomiei încorporat. Comparativ cu un camion convențional, EREV a economisit până în prezent peste 90% din emisiile de CO2e , rezultând cu aproape 16 tone metrice mai puțin CO2e în perioada de testare decât un camion diesel comparabil. În viitor, emisiile ar putea fi reduse și mai mult prin utilizarea combustibilului din surse regenerabile, cum ar fi biodieselul, pentru mica parte a energiei furnizate de generator.

EREV-ul este un camion cu o lungime de 10,5 metri (fără remorcă) și o greutate totală admisă de 40 de tone, alimentat de un motor electric de 230 kW (295 kW vârf). Energia provine în prezent de la o baterie de 416 kWh și un generator de 120 kW alimentat cu combustibil în prototip. Se așteaptă ca următoarea versiune să fie dotată cu o baterie mai mare, de 520 kWh. EREV-urile pot fi echipate cu un software care limitează utilizarea generatorului alimentat cu combustibil, asigurând o reducere garantată a emisiilor de gaze cu efect de seră și limitându-le la un anumit nivel. Viteza maximă a camionului este limitată la 89 km/h, iar acesta are o capacitate de aproximativ 1.000 de colete (volumul unei caroserii mobile). În plus, camionul poate tracta o remorcă cu o altă caroserie mobilă.

About the Author

cimaxcim

Administrator

View All Posts

Post navigation

Previous: China domină comerțul global cu minerale pentru baterii
Next: Revoluția Verde începe în curtea ta, cultivarea propriilor plante aduce beneficii semnificative pentru sănătate, mediu și economie.

Related Stories

NASA
2 minutes read
  • Hidrogen și Energie Curată
  • Inițiative Ecologice
  • Știri Ecologice

NASA își consolidează infrastructura energetică bazată pe hidrogen

cimaxcim 29 noiembrie 2025 0
Trinasolar
3 minutes read
  • Energie Verde
  • Știri Ecologice

Trina Storage obține a opta recunoaștere consecutivă BNEF Tier 1, consolidându-și poziția de lider global în stocarea energiei

cimaxcim 26 noiembrie 2025 0
incoming EU Battery Regulations
3 minutes read
  • ECO - Tehnic
  • Energie Verde
  • Știri Ecologice

Anaphite revoluționează producția de baterii: tehnologia de acoperire uscată reduce emisiile de CO₂ cu 3,57 kg pe kWh

cimaxcim 9 noiembrie 2025 0

You may have missed

Mușețel (Matricaria chamomilla L.)
3 minutes read
  • Grădinărit Ecologic
  • Grădini Medicinale

Mușețel (Matricaria chamomilla L.) — Proprietăți farmacologice și utilizări terapeutice 🌼

cimaxcim 17 decembrie 2025 0
Menta
5 minutes read
  • Agricultură Sustenabilă
  • Grădinărit Ecologic
  • Grădini Medicinale

Menta (Mentha × piperita L.) — Proprietăți farmacologice și utilizări terapeutice

cimaxcim 16 decembrie 2025 0
Ecolomania & Ecoromania
6 minutes read
  • Natura și Mediu
  • Poluare și Impactul Asupra Mediului

Etica profesională în medicină din punct de vedere al mediului

cimaxcim 16 decembrie 2025 0
TOPCon HOT 3
2 minutes read
  • Energie Verde
  • Fotovoltaice
  • Panouri Solare

JinkoSolar lansează Tiger Neo Bifacial 66 HC Dual Glass 625–650W – un nou reper de eficiență în domeniul fotovoltaic

cimaxcim 3 decembrie 2025 0
Copyright © All rights reserved. | MoreNews by AF themes.