DHL Group a dezvăluit camionul cu autonomie extinsă (EREV), dezvoltat în colaborare cu producătorul de vehicule grele Scania, la Forumul Internațional de Transport al OECD de la Leipzig. EREV este un camion electric echipat cu un generator de rezervă alimentat cu combustibil, care generează electricitate pentru a reîncărca bateriile atunci când acestea sunt descărcate.
Acest nou concept de camion este testat pe larg de DHL pentru transportul de colete între Berlin și Hamburg. Rezultatele după primele 100 de zile sunt foarte pozitive: EREV a parcurs aproape 22.000 de kilometri, funcționând mai mult de 90% din timp în modul electric. Extensorul de autonomie a fost activat doar în aproximativ 8,1% din kilometrii parcurși. Drept urmare, EREV a economisit peste 90% din emisiile de CO2 în comparație cu un camion diesel convențional în perioada de testare.
În același timp, sporește flexibilitatea operațională prin furnizarea unei rezerve suplimentare de energie atunci când nu este disponibilă nicio stație de încărcare, spre deosebire de un camion complet electric. Generatorul în sine nu poate acționa direct puntea motoare a vehiculului. Testul dintre centrele de colete DHL din Berlin și Hamburg a demonstrat că EREV este un mijloc de transport practic și, mai presus de toate, sustenabil pentru logistică.
Cu toții, companiile, politica și societatea, ne dorim mai puține emisii prin creșterea mobilității electrice în transportul de marfă. În același timp, toți experții știu că tranziția către camioane complet electrice va dura mulți ani, în principal pentru că rețeaua și infrastructura de încărcare sunt inadecvate. Dar nu ar trebui să fim forțați să așteptăm. Avem nevoie de soluții pragmatice, precum EREV, și de decizii politice rapide pentru a permite astfel de tehnologii de legătură. Dorim să decarbonizăm sectorul transporturilor acum, iar reglementările nu ar trebui să ne împiedice, ci să ne sprijine în acest sens.
—Tobias Meyer, CEO al DHL Group
Testul de succes al EREV a demonstrat că performanța de mediu a acestui vehicul se poate apropia de cea a unui camion complet electric. Calculul taxelor rutiere și valorile emisiilor pentru schema de emisii a flotei UE ar trebui să reflecte emisiile reale sau realist așteptate, ceea ce în prezent nu este cazul pentru EREV, a declarat DHL. Un vehicul ar trebui să plătească taxa de CO2 pentru camion în funcție de emisiile sale efective de gaze cu efect de seră. Factorii de decizie politică ar trebui să sprijine acest lucru prin introducerea unei clase suplimentare de emisii care să recunoască reducerile proporționale ale emisiilor de CO2 în temeiul legislației privind taxarea rutieră, pe baza emisiilor certificate, susține DHL. DHL salută în mod expres noul acord de coaliție al guvernului german, care include sprijin pentru EREV-uri, ca un pas în direcția corectă și solicită implementarea la timp în reglementările aplicabile.
Din februarie, camionul EREV este utilizat în divizia Post & Parcel Germania pentru transportul între centrele de colete din Ludwigsfelde, lângă Berlin, și Hamburg. În acest timp, camionul a parcurs aproximativ 22.000 de kilometri și a parcurs de obicei traseul de aproximativ 250 de kilometri cu energie electrică, încărcată din surse regenerabile de energie prin rețea. În zilele mai reci sau când se confruntau cu dificultăți imprevizibile de încărcare (cum ar fi stațiile de încărcare ocupate sau defecțiuni) care necesită o autonomie suplimentară, prelungitorul de autonomie era activat, servind ca rezervă, oferind flexibilitate suplimentară. Acesta este un avantaj semnificativ față de camioanele complet electrice, mai ales că facilitează planificarea fiabilă a rutei – un aspect indispensabil în logistică.
În prima fază a testului, EREV a funcționat mai mult de 91,9% din timp utilizând energie încărcată de la rețea, doar 8,1% din energie fiind furnizată de sistemul de extindere a autonomiei încorporat. Comparativ cu un camion convențional, EREV a economisit până în prezent peste 90% din emisiile de CO2e , rezultând cu aproape 16 tone metrice mai puțin CO2e în perioada de testare decât un camion diesel comparabil. În viitor, emisiile ar putea fi reduse și mai mult prin utilizarea combustibilului din surse regenerabile, cum ar fi biodieselul, pentru mica parte a energiei furnizate de generator.
EREV-ul este un camion cu o lungime de 10,5 metri (fără remorcă) și o greutate totală admisă de 40 de tone, alimentat de un motor electric de 230 kW (295 kW vârf). Energia provine în prezent de la o baterie de 416 kWh și un generator de 120 kW alimentat cu combustibil în prototip. Se așteaptă ca următoarea versiune să fie dotată cu o baterie mai mare, de 520 kWh. EREV-urile pot fi echipate cu un software care limitează utilizarea generatorului alimentat cu combustibil, asigurând o reducere garantată a emisiilor de gaze cu efect de seră și limitându-le la un anumit nivel. Viteza maximă a camionului este limitată la 89 km/h, iar acesta are o capacitate de aproximativ 1.000 de colete (volumul unei caroserii mobile). În plus, camionul poate tracta o remorcă cu o altă caroserie mobilă.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.