Aproximativ 22% din vehiculele ușoare vândute în primul trimestru al anului în Statele Unite au fost vehicule hibride, electrice cu baterie sau hibride plug-in, în creștere față de aproximativ 18% în primul trimestru al anului 2024. Printre aceste categorii, vehiculele hibride electrice au continuat să câștige cotă de piață, în timp ce vehiculele electrice cu baterie și vehiculele hibride plug-in au rămas relativ constante, conform estimărilor Wards Intelligence raportate de Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA).
Scăderea vânzărilor de vehicule electrice a fost determinată de scăderea vânzărilor de modele electrice cu baterii, cum ar fi Honda Prologue, Chevrolet Equinox și Tesla Model Y. Aceste scăderi au fost parțial compensate de creșterea vânzărilor altor modele electrice cu baterii, cum ar fi Volkswagen ID.4 și Toyota bZ4X.
Vânzările de vehicule electrice cu baterii sunt, în special, mai frecvente pe piața vehiculelor de lux. Vehiculele de lux din SUA au reprezentat 14% din piața totală a vehiculelor ușoare în primul trimestru al anului, cea mai mică pondere de la mijlocul anului 2020. Vehiculele electrice au reprezentat 23% din vânzările totale de vehicule de lux în primul trimestru al anului 2025. Vehiculele electrice au reprezentat mai mult de o treime din vânzările de vehicule de lux în 2023 și 2024 înainte ca Wards să reclasifice Tesla Model 3 ca vehicul non-lux la sfârșitul anului 2024.
Prețurile medii ale tranzacțiilor pentru vehiculele electrice cu baterii rămân în mod constant mai mari decât pe piața generală: prețurile medii ale tranzacțiilor au crescut de la 55.500 USD în decembrie 2024 la 59.200 USD în martie 2025, comparativ cu prețul mediu al tuturor vehiculelor noi, care a scăzut de la 49.700 USD la 47.500 USD. Această diferență de 25% dintre vehiculele electrice cu baterii și prețurile medii din industrie în martie 2025 a fost cea mai mare din orice lună de la aprilie 2023 încoace.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.