SUV-ul complet electric Toyota bZ adaugă autonomie, încărcare și îmbunătățiri exterioare pentru 2026

SUV-ul complet electric Toyota bZ adaugă autonomie, încărcare și îmbunătățiri exterioare pentru 2026

Pentru anul model 2026, modelul SUV complet electric Toyota bZ aduce îmbunătățiri în ceea ce privește autonomia, puterea, performanța de încărcare și designul vehiculului. Noul model dispune de o baterie litiu-ion mai mare, cu o capacitate totală mai mare, de până la 74,7 kWh, echipată pe un model XLE Front-Wheel-Traction Plus (FWD Plus) nou disponibil, precum și pe versiunile XLE All-Wheel-Traction (AWD) și Limited (FWD/AWD). Modelele echipate cu noua baterie sunt proiectate să aibă o autonomie estimată de producător de până la 500 km la o încărcare completă. O baterie de 57,7 kWh va fi disponibilă și pe un model XLE FWD.

 

Modelul bZ din 2026 va fi echipat cu un port de încărcare North American Charging System (NACS), oferindu-i acces la mii de stații de încărcare de mare viteză din întreaga țară. În condiții ideale, atunci când se utilizează încărcarea rapidă în curent continuu, acesta este capabil să încarce de la 10% la 80% din capacitatea bateriei în aproximativ 30 de minute. Toyota bZ din 2026 adoptă, de asemenea, funcția Plug & Charge, un protocol standard în industrie care permite identificarea, autentificarea și autorizarea automată la anumite rețele de încărcare, reducând necesitatea utilizării mai multor aplicații mobile de încărcare.

Puntile eAxle compacte, ușoare și eficiente din punct de vedere energetic de la Toyota au fost, de asemenea, modernizate. Acestea utilizează acum semiconductori din carbură de siliciu (SIC), care contribuie la o putere mai mare. Pentru modelele cu tracțiune integrală, puterea crește cu 50%, ajungând la 338 de cai putere neți (CP) combinați, ceea ce le face capabile să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Modelele cu tracțiune față își măresc, de asemenea, puterea, oferind acum până la 221 CP (anterior 201 CP).

Se așteaptă ca modelul Toyota bZ din 2026 să înceapă să ajungă la reprezentanțele Toyota în a doua jumătate a anului 2025. Prețul de vânzare cu amănuntul recomandat de producător va fi anunțat mai aproape de data lansării în vânzare.

Toate modelele sunt echipate și cu o nouă funcție de pre-condiționare a bateriei. Acest sistem este conceput pentru a aduce bateria la o temperatură optimă pentru încărcarea rapidă în curent continuu, ceea ce poate permite o încărcare mai rapidă în climate mai reci. Această funcție poate fi activată manual sau automat prin setarea destinației sistemului de navigație la o stație de încărcare rapidă.

Modelul 2026 bZ adaugă și padele de schimbare a vitezelor montate pe volan pentru a activa și regla frânarea regenerativă. Aceste padele activează sistemul și ajustează forța de frânare regenerativă în sus sau în jos, în funcție de preferințele șoferului, pentru a capta energie suplimentară și a o transfera către baterie.

Toyota bZ are și un sistem de gestionare termică a bateriei, care include un schimbător de căldură apă-apă și o supapă de reglare a încălzirii pentru a crește temperatura bateriei, ajutând la optimizarea vitezei de încărcare în curent continuu pe vreme rece.

La modelele bZ cu tracțiune integrală, va fi echipat sistemul X-MODE. X-MODE este o funcție care permite șoferului să acționeze un comutator pentru a selecta un mod în funcție de condițiile de drum, schimbându-se automat pentru a optimiza controlul frânelor și livrarea puterii la roți, pentru un control și o tracțiune îmbunătățite. O caracteristică a sistemului este Grip-Control. Atunci când este activat și utilizat la viteze mici, sistemul utilizează modularea puterii motorului pentru a obține performanțe off-road capabile. Această caracteristică a fost dezvoltată ca o funcție suplimentară pentru a reacționa la caracteristicile suprafeței drumului și a menține o viteză constantă pentru a preveni alunecarea pe drumuri accidentate.

Performanța la volan a modelului bZ se datorează parțial platformei e-TNGA dedicate vehiculelor electrice. Această arhitectură permite un centru de greutate jos și un șasiu rigid, datorită pachetului de baterii litiu-ion de mare capacitate plasat plat sub podea. Manevrabilitatea sa se datorează parțial și structurii transversale a bateriei, care contribuie la rigiditatea generală a vehiculului.

Utilizarea unei structuri ușoare a caroseriei, cu secțiuni de componente ale cadrului ranforsate cu oțel de înaltă rezistență în jurul pachetului de baterii, împreună cu o suspensie dinamică, contribuie la senzația de condus a modelului bZ. O funcție inteligentă de accelerație oferă o senzație mai lină la accelerare și decelerare, iar sistemul de control al stabilității vehiculului ajută șoferul să mențină controlul vehiculului în condiții adverse.