Kawasaki Heavy Industries și alți doi mari constructori navali japonezi vor colabora pentru a produce în masă nave purtătoare de hidrogen lichefiat, valorificând tehnologia Kawasaki care a produs prima astfel de navă din lume.
Imabari Shipbuilding și Japan Marine United, cel mai mare și, respectiv, al doilea cel mai mare constructor naval din Japonia, se vor ocupa de producția de masă, potrivit raportului. Detaliile parteneriatului sunt încă în curs de discuție, dar Kawasaki va fabrica probabil rezervorul de hidrogen lichefiat – partea centrală a navei – și îl va furniza către Imabari și JMU.
Hidrogenul se lichefiază la minus 253 °C, permițând un transport mai eficient. În 2020, Kawasaki a finalizat construcția primei nave din lume capabile să transporte hidrogen în stare lichidă. Compania lucrează acum la crearea unei versiuni comerciale a navei cu un rezervor de 40.000 de metri cubi – de aproximativ 30 de ori mai mare decât cel al primei nave.
Industria navală japoneză deținea aproximativ jumătate din cota de producție globală în anii 1970 și 1980, dar a fost depășită de concurenți din Coreea de Sud și China. Sectorul își propune acum o revenire cu nave de generație următoare, cum ar fi navele pentru transportul de hidrogen lichefiat și navele alimentate cu amoniac, potrivit Nikkei. Colaborarea tripartită dintre constructorii navali japonezi este un pas în această direcție.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.