BMW Group lansează producția de serie de motoare electrice pentru Neue Klasse la Steyr

BMW Group lansează producția de serie de motoare electrice pentru Neue Klasse la Steyr

Uzina BMW Group din Steyr a început producția de serie a motorului electric pentru Neue Klasse. Motorul electric pentru a șasea generație BMW eDrive (Gen6) este prima transmisie complet electrică produsă la uzina Steyr din Austria. De acolo, va fi livrat în întreaga rețea de producție, furnizând sistemul de transmisie pentru Neue Klasse.

Între lansarea proiectului în 2022 și 2030, BMW investește peste un miliard de euro în extinderea expertizei în dezvoltare și producție pentru motoarele electrice la locația Steyr. Această extindere a capacității va asigura că uzina rămâne locația lider a BMW Group pentru sisteme de propulsie. De peste 40 de ani, uzina a dezvoltat și fabricat motoare cu ardere internă pentru mărcile BMW și MINI. Această vastă experiență și bogăția de expertiză în domeniul sistemelor de propulsie fac din uzina de motoare unitatea ideală pentru producerea motoarelor electrice Gen6, a declarat compania. Locația va continua să producă în paralel motoare diesel și pe benzină.

Aproximativ 1.000 de angajați vor lucra în noul ansamblu de motoare electrice. În funcție de cererea globală, jumătate din forța de muncă totală a locației Steyr ar putea fi angajată în domeniul e-mobilității până în 2030.

Componentele principale ale sistemului de acționare electrică — rotorul, statorul, transmisia și convertorul de putere — vor fi fabricate la uzina Steyr. Carcasa motorului electric va fi turnată la turnătoria de aluminiu a uzinei Landshut și prelucrată ulterior la Steyr. Convertorul de putere va fi produs într-un nou mediu intern, cu cameră curată, marcând intrarea producătorului austriac de motoare în domeniul motoarelor electrice.

Componentele sistemului de propulsie electrică de la Steyr vor fi asamblate pe două linii noi. Conceptul general de producție pentru sistemul de propulsie electrică Gen6 urmează principiul unui sistem modular, ceea ce face posibilă producerea diferitelor derivate ale sistemului de propulsie electrică extrem de flexibile pentru întreaga gamă de modele Neue Klasse. Conceptul modular generează economii de scară pozitive și economii de costuri atât în dezvoltare, cât și în producție. De asemenea, îmbunătățește scalabilitatea volumelor de producție. Abordarea modulară menține producția, rețelele de aprovizionare și achizițiile extrem de flexibile.

Motorul electric a suferit o dezvoltare semnificativă pentru Gen6; rotorul, statorul și convertorul de putere au fost proiectate holistic pentru noua arhitectură de 800 de volți a tehnologiei Gen6, maximizând capacitățile de performanță și eficiența sistemului de acționare.

Îmbunătățirile aduse geometriei și răcirii, împreună cu reducerea frecării, optimizează cutia de viteze cu două trepte, cu acționare dreaptă. Acustica prietenoasă cu clienții a fost, de asemenea, rafinată în continuare. În convertorul de putere al sistemului e-drive, se utilizează acum tehnologia de 800 de volți și tehnologia semiconductorilor din carbură de siliciu (SiC) pentru a crește eficiența. Complet integrat în carcasa motorului electric, convertorul de putere transformă curentul continuu (CC) de la bateria de înaltă tensiune în curent alternativ (CA) pentru motorul electric.

Compararea unuia dintre viitoarele modele Neue Klasse cu un model Gen5 xDrive arată îmbunătățirile aduse motorului electric.

Pierderea de energie este redusă cu 40%, costurile cu 20%, iar greutatea cu 10%. Toate acestea contribuie semnificativ la creșterea cu aproximativ 20% a eficienței generale a vehiculului. Designul eficient al sistemului de propulsie, împreună cu conținutul ridicat de energie al bateriei de înaltă tensiune, permit o autonomie de până la 800 km (WLTP) la BMW iX3, primul model din Neue Klasse.

—Martin Kaufmann, vicepreședinte senior pentru dezvoltarea globală a sistemelor de propulsie la BMW AG

Lasă un răspuns