Conștientizarea mediului este în creștere în rândul sportivilor și fanilor activi din motorsport din întreaga lume, în timp ce emisiile și protecția climei devin din ce în ce mai importante în ingineria vehiculelor. Bosch Motorsport susține această transformare cu concepte care permit utilizarea hidrogenului în motorsport. Portofoliul de hidrogen al Bosch Motorsport cuprinde dezvoltări pentru motoare pe bază de hidrogen de înaltă performanță, precum și sisteme pentru depozitarea combustibilului în siguranță și eficient în vehicule.
Utilizarea hidrogenului lichid este în prezent preferată ca și concept de stocare în segmentul motorsport. Pentru a lichefia hidrogenul, acesta este răcit la aproximativ -253 °C și umplut în rezervoarele izolate, la temperatură joasă, ale vehiculului, cu o presiune de până la aproximativ 5 bari. În această formă, hidrogenul are o densitate volumetrică mai mare decât în cazul stocării alternative gazoase, ceea ce înseamnă că rezervoarele ocupă semnificativ mai puțin spațiu în mașina de curse. Stocarea hidrogenului impune cerințe ridicate atât în ceea ce privește gestionarea combustibilului, cât și conceptul de siguranță.
Pentru a facilita integrarea sistemelor de propulsie cu hidrogen în mașinile de curse, Bosch Motorsport a proiectat unitatea de control pentru stocarea hidrogenului lichid L-HSCU împreună cu un concept de siguranță corespunzător. Aceasta poate fi utilizată pentru a controla și monitoriza întregul lanț de stocare din vehicul, de la realimentare și depozitare în rezervoare până la transferul în pila de combustie sau motorul cu ardere internă. Senzorii furnizează unității de control date despre parametri precum presiunea și temperatura din rezervor și din conductele de combustibil.
Orice anomalii în sistemul de hidrogen declanșează activarea automată a circuitelor de protecție – de exemplu, ventilatoarele asigură diluarea eficientă a concentrației de gaz în cazul unei scurgeri de hidrogen. Unitatea de control comunică, de asemenea, cu sistemul de realimentare atât în interiorul, cât și în exteriorul vehiculului, pentru a asigura un proces de realimentare sigur și eficient.
Prima utilizare a unității de control a stocării hidrogenului lichid L-HSCU este în vehiculul demonstrativ H24EVO alimentat cu pile de combustie, creat ca parte a programului MissionH24.
Tehnologia hidrogenului instalată în vehiculul de testare Ligier JS2 RH2 de la Bosch Engineering va fi dezvoltată în continuare pentru a îndeplini cerințele specifice ale mașinilor sport de înaltă performanță pentru șosele. Stocarea sub presiune a hidrogenului se va impune cu succes în acest domeniu, iar BEG lucrează deja la concepte adecvate pentru viitor. Pe lângă conceptul de siguranță testat și verificat, este în curs de dezvoltare și un concept de emisii pentru aplicații rutiere.