Tehnologia inovatoare a pompei de căldură mărește eficiența vehiculelor electrice

Într-o lume în continuă mișcare spre sustenabilitate, vehiculele electrice (EV) primesc un impuls semnificativ de eficiență datorită unei noi tehnologii a pompei de căldură. Această inovație promite să îmbunătățească autonomia EV-urilor, în special în condiții de vreme rece.

Inginerii din industria auto, de la companii precum Denso, Valeo și Bosch, au dezvoltat pompe de căldură care recuperează mai multă căldură de la componentele EV și o redirecționează către sistemul de încălzire. Această abordare nu numai că îmbunătățește confortul pasagerilor, dar și eficiența generală a vehiculului, permițând o utilizare mai eficientă a energiei electrice stocate.

Tesla, liderul recunoscut în inovații EV, a explicat într-un videoclip recent cum noua lor pompă de căldură, standard pe toate vehiculele lor electrice noi, face o diferență semnificativă în eficiența și autonomia în vreme rece. Cu caracteristici inovatoare precum “super manifold” și “octovalva”, pompa de căldură Tesla este proiectată să fie mai eficientă și mai integrată decât versiunile anterioare.

Această tehnologie nu este doar o veste bună pentru proprietarii de EV-uri, ci și un pas important în direcția unui viitor mai verde. Cu fiecare electron utilizat la maximum, vehiculele electrice devin o opțiune tot mai viabilă și mai atractivă pentru consumatori, contribuind astfel la reducerea emisiilor de carbon și la combaterea schimbărilor climatice.

În concluzie, tehnologia avansată a pompei de căldură este un exemplu strălucit al modului în care inovația poate conduce la progres în domeniul mobilității electrice, oferind o experiență de conducere mai eficientă și mai plăcută, indiferent de condițiile meteorologice.

Tesla Anunță Reducerea Forței de Muncă Globale cu Peste 10% și Demisia a Doi Directori Executivi

Într-o mișcare surprinzătoare care a zguduit industria auto, Tesla a anunțat planuri de a reduce forța de muncă globală cu peste 10%. Această decizie vine în contextul în care compania se pregătește pentru “următoarea fază de creștere”, conform unui memo intern obținut de Electrek.

Potrivit surselor, Tesla a avut 140,473 de angajați la nivel global până în decembrie anul trecut. Reducerile de personal sunt interpretate ca un răspuns la scăderea vânzărilor și la competiția tot mai acerbă din piața vehiculelor electrice.

În plus, se raportează că doi directori executivi și-au dat demisia, ceea ce adaugă și mai multă incertitudine cu privire la direcția viitoare a companiei. Acțiunile Tesla au scăzut la începutul zilei de luni, reflectând reacția pieței la aceste știri.

Elon Musk, CEO-ul companiei, a menționat în memo că nu există nimic ce urăște mai mult decât să facă astfel de reduceri, dar a subliniat că “trebuie făcut”. Acesta a adăugat că reducerea numărului de angajați va permite companiei să fie “suplă, inovativă și dornică de următoarea fază de creștere”.

Tesla se confruntă cu provocări semnificative în acest an, inclusiv o scădere a cererii pentru vehiculele electrice și presiunea crescândă din partea producătorilor chinezi de EV-uri, care beneficiază de subvenții din partea guvernului de la Beijing.

Aceste schimbări majore la Tesla sunt un semnal clar că industria auto este într-o continuă evoluție și că niciun jucător, indiferent de mărime sau inovație, nu este imun la schimbările dinamice ale pieței.

Hitachi Energy și SP Energy Networks Impulsionază Fluxul de Energie Regenerabilă

Zurich, 4 aprilie 2024 – Hitachi Energy a primit o comandă de la SP Energy Networks pentru a proiecta și a livra o soluție inovatoare de calitate a energiei, care este prima de acest fel, pentru a stabiliza rețeaua și a spori fluxul de energie regenerabilă din Scoția către Anglia.

Proiectul, situat la substația SP Energy Networks din Eccles, constă în două seturi de SVC Light® STATCOM și un condensator sincron, controlate central de sistemul de control MACH™, conectate la un nod electric comun. Această combinație unică de tehnologii va maximiza potențialul viitorului sistem de energie, oferind în același timp o stabilitate și securitate sporită a sistemului, susținând astfel integrarea crescândă a energiilor regenerabile în rețeaua electrică.

Fiecare instalație STATCOM utilizează electronica avansată de putere și soluția de control și protecție MACH de la Hitachi Energy pentru a oferi rezistență sistemului, control instantaneu al tensiunii și pentru a permite un flux maxim de putere. Această tehnologie, care încredințează controlul MACH pentru a gestiona atât STATCOM cât și condensatorul sincron, este lider pe piață.

Billy Moore, Senior Project Manager la SP Energy Networks, a declarat: “Soluția inovatoare de calitate a energiei va crește capacitatea de transfer între Scoția și Anglia cu până la 280 MW, îmbunătățind forța și stabilitatea rețelei de transmisie pe măsură ce mai multă generație regenerabilă este conectată în Scoția.”

Marco Berardi, șeful departamentului de soluții și servicii pentru calitatea energiei și rețelei la Hitachi Energy, a adăugat: “Suntem încântați să fi co-creat această soluție inovatoare cu SP Energy Networks, care va menține stabilitatea rețelei și va permite un flux mai mare de electricitate curată prin sistem în Marea Britanie.”

Această inovație pionieră este o altă adăugire la portofoliul în continuă evoluție de soluții de calitate a energiei de la Hitachi Energy, care ajută operatorii de rețea să depășească provocările imediate și pe termen lung ale tranziției energetice.

Bateriile LiFePO4: Utilizări Principale și Avantaje

O baterie LiFePO4, cunoscută și sub numele de baterie cu fosfat de fier litiu, este un tip de baterie litiu-ion care utilizează fosfat de fier litiu ca material catodic și un electrod de carbon grafitic cu un suport metalic ca anod. Această chimie a bateriei oferă o structură mai stabilă și un profil de siguranță mai bun în comparație cu alte compoziții litiu-ion, datorită legăturii P-O puternice din fosfat, care este mai puțin predispusă la supraîncălzire și la fuga termică.

Utilizări Principale

Bateriile LiFePO4 sunt utilizate într-o varietate largă de aplicații, inclusiv:

  • Sisteme de stocare a energiei: Aceste baterii sunt esențiale pentru stocarea energiei regenerabile, cum ar fi energia solară și eoliană.
  • Vehicule electrice: Datorită siguranței și durabilității lor, bateriile LiFePO4 sunt o alegere populară pentru vehiculele electrice.
  • Electronice de consum: Sunt folosite în dispozitive portabile datorită dimensiunii lor compacte și greutății reduse.
  • Sisteme de backup: Fiind fiabile și având o durată lungă de viață, sunt ideale pentru sistemele de alimentare de rezervă.

Avantaje

  1. Siguranță Inegalabilă: Bateriile LiFePO4 sunt renumite pentru profilul lor de siguranță, rămânând stabile la temperaturi ridicate sau în caz de scurtcircuit.
  2. Durată de Viață Extinsă: Aceste baterii pot suporta între 2000 și 5000 de cicluri complete de încărcare și descărcare, menținând cel puțin 80% din capacitatea lor originală.
  3. Impact Redus asupra Mediului: Lipsa metalelor grele periculoase și durata de viață lungă contribuie la reducerea deșeurilor și facilitează reciclarea.
  4. Eficiență Ridicată: Bateriile LiFePO4 sunt eficiente, utilizând mai puțină energie și oferind o densitate mare de energie.
  5. Încărcare Rapidă: Aceste baterii se încarcă mai repede decât alte tipuri de baterii litiu-ion.
  6. Temperatură de Operare Flexibilă: Funcționează eficient într-o gamă largă de temperaturi.

Concluzie

Bateriile cu fosfat de fier litiu (LiFePO4) sunt în centrul atenției datorită caracteristicilor lor de siguranță superioare, care le fac să fie preferate într-o varietate de aplicații, de la vehicule electrice până la sisteme solare și electronice portabile.

Siguranță Remarcabilă: LiFePO4 se distinge prin stabilitatea termică excepțională și prin riscul scăzut de supraîncălzire sau incendiu. Aceste baterii sunt dotate cu un circuit de protecție încorporat care previne supraîncărcarea, descărcarea excesivă și scurtcircuitul. Mai mult, datorită legăturii stabile P-O din structura lor cristalină, bateriile LiFePO4 nu se descompun la temperaturi înalte și nu se aprind spontan.

Performanță Durabilă: Pe lângă siguranță, bateriile LiFePO4 sunt apreciate pentru durata de viață lungă, cu un număr impresionant de cicluri de încărcare-descărcare, fără a compromite performanța.

Impact Ecologic Redus: Având în vedere absența cobaltului și toxicitatea scăzută, aceste baterii sunt o alegere ecologică, contribuind la un mediu mai curat și mai sigur.

Viitorul Energiei: Cu o piață în expansiune și o cerere tot mai mare pentru baterii fiabile și sigure, LiFePO4 se poziționează ca lider în industria bateriilor. Producătorii și consumatorii pot privi cu încredere spre un viitor energizat și protejat de tehnologia LiFePO4.

 

Factori care afectează durata de viață a bateriilor LiFePO4:

  • Temperatura: Temperaturile extreme pot cauza daune ireversibile chimiei bateriei și pot reduce durata de viață totală. Se recomandă utilizarea și depozitarea bateriilor LiFePO4 într-un interval de temperatură între -20°C și 60°C.
  • Ratele de încărcare și descărcare: Încărcarea sau descărcarea rapidă a bateriei poate provoca acumularea de căldură, care poate deteriora componentele interne ale bateriei.
  • Adâncimea de descărcare (DOD): Descărcarea bateriei prea profund poate cauza daune ireversibile chimiei bateriei, ducând la o durată de viață mai scurtă. Se recomandă menținerea DOD a bateriilor LiFePO4 sub 80% pentru a maximiza durata de viață.
  • Numărul de cicluri: Majoritatea bateriilor LiFePO4 pot dura mai multe mii de cicluri înainte de a începe să se degradeze.

Comportamentul de degradare pe termen lung: Un studiu a supus bateriile LiFePO4 la îmbătrânire calendaristică pe termen lung (adică 27-43 de luni), luând în considerare trei factori de stres: timp, temperatură și nivelul stării de încărcare (SOC). Prin măsurători de capacitate și calculul rezistenței, comportamentul de degradare pe termen lung al bateriei a fost urmărit în timp. Modelele de îmbătrânire ale bateriei au fost stabilite printr-o abordare simplă, dar precisă, de regresie neliniară în doi pași. Pe baza modelului stabilit, efectul temperaturii de îmbătrânire și nivelul SOC asupra scăderii capacității pe termen lung și creșterii rezistenței interne a bateriei este analizat.

Rezultatele analizei pot oferi sugestii pentru optimizarea condițiilor de depozitare, prelungind astfel durata de viață a bateriilor. Este esențial să înțelegem caracteristicile de îmbătrânire pe termen lung ale bateriei pentru extinderea duratei de serviciu a bateriei și operarea sigură a sistemului.

Aplicații ale Bateriilor LiFePO4:

  • Sisteme Off-Grid și de Putere la Distanță: Bateriile LiFePO4 sunt utilizate pentru a stoca energia din surse regenerabile sau generatoare în tabere, sate, cabane izolate și echipamente de detectare la distanță.
  • Vehicule Electrice (EVs): Datorită ieșirii lor de înaltă putere, caracteristicilor de siguranță și duratei lungi de viață a ciclului, bateriile LiFePO4 sunt folosite în vehicule electrice pentru a îmbunătăți performanța și autonomia.
  • Electronice Portabile: Aceste baterii alimentează diverse dispozitive portabile, inclusiv smartphone-uri, laptopuri, bănci de putere și tablete, datorită dimensiunii lor compacte, siguranței, duratelor lungi de funcționare și densității extrem de mari de energie comparativ cu alte baterii litiu-ion.

Beneficiile Bateriilor LiFePO4:

  • Durată de Viață Lungă: Bateriile LiFePO4 pot dura până la 10 ani sau mai mult, în funcție de utilizare și condițiile de depozitare.
  • Densitate Mare de Energie: Ele pot stoca mai multă energie per unitate de greutate, ceea ce le face ideale pentru alimentarea aplicațiilor care necesită multă putere într-un pachet mic.
  • Proces de Încărcare Rapid: Bateriile LiFePO4 au un polimer electric conductiv care permite o încărcare semnificativ mai rapidă decât bateriile tradiționale cu acid plumb.
  • Siguranță Mai Mare: Aceste baterii oferă o siguranță fără precedent, având o carcasă specială rezistentă la foc care poate preveni exploziile.
  • Greutate Redusă: Bateriile LiFePO4 sunt mult mai ușoare decât alte tipuri de baterii reîncărcabile, ceea ce le face o alegere ideală pentru aplicații care necesită o sursă de energie ușoară.

Impactul asupra Energiei Regenerabile: Bateriile LiFePO4 sunt esențiale pentru integrarea surselor de energie regenerabilă în rețeaua electrică, permițând o tranziție mai lină către o economie bazată pe energie verde. Ele reduc dependența de combustibilii fosili și contribuie la lupta împotriva schimbărilor climatice.

Aceste baterii nu doar că îmbunătățesc eficiența sistemelor de energie regenerabilă, dar și sprijină inovația în numeroase alte domenii, de la transport la infrastructura urbană. Bateriile LiFePO4 joacă un rol crucial în modelarea viitorului energiei regenerabile și sunt un pilon important în dezvoltarea tehnologiilor sustenabile.

EASUN

Toyota Motor Corp. a declanșat o expansiune masivă, care include construirea unui nou centru de cercetare

Toyota anunță o expansiune majoră: Un centru de cercetare și dezvoltare Lexus, piste de testare, o arenă de baschet și un turn pentru sediul central

Într-o mișcare ambițioasă care subliniază angajamentul său față de inovație și excelență, Toyota Motor Corp. a declanșat o expansiune masivă, care include construirea unui nou centru de cercetare și dezvoltare Lexus, piste de testare de ultimă generație, o arenă de baschet și un impresionant turn pentru sediul central în Tokyo.

Această inițiativă face parte dintr-un plan strategic de a poziționa compania în fruntea erei noi a automobilelor, concentrându-se pe dezvoltarea software-ului, conducerea automatizată și electrificarea. Cu investiții de miliarde, Toyota își consolidează poziția de lider mondial în industria auto, pregătindu-se să concureze într-o piață din ce în ce mai orientată către vehiculele conectate și definite de software.

Centrul de cercetare și dezvoltare va servi drept nucleu pentru inovația globală Lexus, oferind facilități avansate pentru testarea și perfecționarea tehnologiilor emergente. În plus, pista de testare va simula condiții diverse de drum, permițând inginerilor să testeze și să îmbunătățească vehiculele în scenarii reale.

Noul turn al sediului central, situat în inima aglomerată a Tokyo, va deveni un simbol al viziunii Toyota de a conduce transformarea în industria auto. Acesta va găzdui echipele de dezvoltare software și va facilita colaborarea interdepartamentală pentru a accelera inovația.

Arena de baschet nu este doar un spațiu pentru sport și recreere, ci și un exemplu al angajamentului Toyota de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților și de a promova un stil de viață activ și sănătos.

Cu această expansiune, Toyota nu doar că își reafirmă poziția de lider în industrie, dar și își asumă un rol activ în modelarea viitorului mobilității. Este un pas îndrăzneț spre un viitor definit de inovație și sustenabilitate, care va avea un impact semnificativ asupra modului în care ne deplasăm și interacționăm cu tehnologia.

Volvo Cars folosește biogaz pentru a realiza prima sa fabrică neutră din punct de vedere climatic din China

Uzina de producție Volvo Cars din Taizhou a trecut la biogaz, devenind prima fabrică a companiei din China care a obținut statutul neutru din punct de vedere climatic. Trecerea centralei de la gaze naturale va avea ca rezultat o reducere de peste 7.000 de tone de CO 2 pe an.

În ciuda faptului că reprezintă o mică parte din totalul emisiilor Scope 1-3 de 43 de milioane de tone, asigurarea energiei neutre din punct de vedere climatic pentru fabrica din Taizhou este un pas important către obiectivul de a avea operațiuni de producție neutre din punct de vedere climatic până în 2025 și de a reduce emisiile în cadrul operațiunilor globale, a spus compania. Această ambiție face, de asemenea, parte dintr-un obiectiv mai larg de a atinge zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2040.

Uzina din Taizhou folosea deja energie electrică neutră din punct de vedere climatic, iar această ultimă mișcare se asigură că are și încălzire neutră din punct de vedere climatic. Este a doua fabrică de mașini Volvo la nivel global care devine neutră din punct de vedere climatic, după uzina Torslanda din Göteborg, Suedia.

Furnizarea de energie a uzinei Taizhou cuprinde electricitate și încălzire. Produce aproximativ 40% din necesarul de energie electrică din panouri solare la fața locului – o pondere care se va extinde în următorii ani.

Restul de 60%, care provine de la rețea, este, de asemenea, electricitate neutră din punct de vedere climatic din solar. Nevoia sa de încălzire este, cu acest ultim comutator, satisfăcută prin utilizarea biogazului neutru din punct de vedere climatic.

Volvo Cars și-a extins recent strategia de sustenabilitate cu noi obiective ambițioase pentru anii următori. Noul obiectiv de a atinge zero emisii de gaze cu efect de seră până în 2040 se bazează pe o ambiție anterioară de a fi neutru din punct de vedere climatic până în 2040. Acesta clarifică faptul că prima prioritate este reducerea emisiilor reale înainte de a trece la eliminările de carbon pentru a atenua orice emisii inevitabile. De asemenea, compania încurajează furnizorii să facă același lucru.

Industria auto chineză se confruntă cu provocări în Europa

Într-o dezvoltare recentă, un organism de industrie din China a declarat că investigația Uniunii Europene asupra vehiculelor electrice (EV) este nedreaptă și că este împotriva producătorilor auto chinezi. Acesta susține că investigația nu este transparentă și încalcă regulile comerciale globale, chiar înainte de a se cunoaște rezultatele acesteia.

Potrivit organismului, producătorii de EV din China nu dăunează companiilor auto europene, deoarece se concentrează pe segmente de piață diferite față de omologii lor europeni. Această declarație vine în urma lansării de către Comisia Europeană a unei investigații în septembrie anul trecut, pentru a determina dacă să impună tarife punitive pentru a proteja producătorii Uniunii Europene împotriva importurilor de vehicule electrice mai ieftine din China, despre care se spune că beneficiază de subvenții de stat.

Shi Yonghong, vicepreședintele Camerei de Comerț din China pentru Import și Export de Mașini și Produse Electronice (CCCME), a exprimat îngrijorarea că rezultatele ar putea fi “distorsionate și neobiective”. Comentariile sale au venit după ce oficialul comercial principal al Chinei a avertizat Bruxelles-ul împotriva protecționismului.

CCCME, care reprezintă 12 producători chinezi de EV în acest caz și a avut o audiere cu Comisia Europeană joi, a spus că principala sa preocupare este legată de alegerea companiilor de către executivul UE pentru eșantionare. Acestea sunt BYD, Geely și SAIC. Cu toate acestea, nu include cei mai mari exportatori din China către UE, care, conform grupului de campanie Transport & Environment, au fost Tesla și Dacia Renault în 2023.

Yonghong a declarat într-o conferință de presă că Comisia a părăsit principiul său de a selecta cei mai mari exportatori și pare să fi selectat intenționat trei producători deținuți de chinezi pentru a ajunge la concluzii prestabilite de subvenționare. “Această selecție părtinitoare a eșantionului a contaminat întregul proces de investigație”, a spus el.

Investigația este în curs, iar industria auto europeană și cea chineză așteaptă cu nerăbdare rezultatele finale, care ar putea avea implicații semnificative pentru comerțul internațional și pentru viitorul mobilității electrice.

Green Li-ion lansează prima fabrică la scară comercială din America de Nord care produce materiale reciclate pentru baterii Li-ion

Green Li-ion , o companie de tehnologie de reciclare a bateriilor cu litiu-ion, a lansat prima sa instalație la scară comercială pentru a produce materiale durabile, de calitate pentru baterii, prima de acest fel din America de Nord.

Fabrica, situată într-o instalație de reciclare existentă, va produce materiale catodice și anodice de calitate pentru baterii din componente concentrate ale bateriilor uzate, folosind tehnologia Green-hydrorejuvenation, care produce multi-catozi, patentată de Green Li-ion.

Procesul actual de reciclare pentru bateriile litiu-ion uzate din America de Nord include sortarea bateriilor înainte de mărunțire, care sunt apoi procesate în „masă neagră” și ulterior în sulfați. Materialul este apoi exportat în străinătate, cel mai adesea în China și Coreea de Sud, pentru prelucrare ulterioară.

Tehnologia patentată Green Li-ion utilizează o nouă abordare hidrometalurgică care închide bucla de reciclare prin conversia directă a deșeurilor de reciclare în material activ catodic precursor de baterie (pCAM), fără a fi exportat pentru procesare ulterioară.

Spre deosebire de procesele vechi, procesul Green Li-ion reduce semnificativ timpul de producție, producând pCAM în aproximativ 12 ore. De asemenea, oferă beneficii pentru mediu, emițând cu până la 90% mai puține emisii de GES decât procesarea materialelor virgine.

Instalația Green Li-ion este prima fabrică de pe continent capabilă să prelucreze masa nesortată a diferitelor substanțe chimice ale bateriilor Li-ion în pCAM la scară comercială, asigurând o puritate de 99%. Uzina Atoka și toate celelalte instalații Green Li-ion sunt complet personalizabile, capabile să producă materiale care îndeplinesc specificațiile cerute de producătorii de celule de baterie și pe baza materialului dorit de clienți din fabrică.

Green Li-ion oferă opțiuni flexibile pentru producători și reciclatori pentru a-și utiliza tehnologia fie printr-un acord de licență care permite instalarea fabricii în propriile lor unități, fie printr-un acord de taxare prin care își pot trimite masa neagră către Green Li-ion. instalații pentru prelucrarea directă în materiale de baterie.

Această flexibilitate permite clienților să integreze fără probleme tehnologia Green Li-ion în procesul lor de producție, permițând un control mai mare asupra aprovizionării cu minerale critice. În mod alternativ, clienții își pot ajusta lanțurile de aprovizionare și costurile asociate prin taxare. În plus, natura modulară a sistemelor Green Li-ion permite implementarea și configurarea rapidă, ceea ce permite operațiunilor să înceapă în câteva luni, în loc să construiască infrastructura dedicată timp de câțiva ani.

Prin sprijinirea procesării masei negre și a deșeurilor de baterii cu producția de materiale catodice și anodice, producătorii și reciclatorii de baterii pot reduce semnificativ costurile și impactul emisiilor de CO 2 ale operațiunilor și lanțurilor lor de aprovizionare. Prevederile din Actul de reducere a inflației (IRA) au făcut reciclarea bateriilor autohtone și mai atractivă, datorită creditelor fiscale pentru companiile care produc baterii în SUA și creditelor pentru companiile care folosesc materiale reciclate pentru baterii.

Uzina Green Li-ion din Atoka este de așteptat să creeze două tone metrice de pCAM la calitatea bateriei, sau echivalentul a 72.000 de baterii pentru smartphone-uri pe zi, cu planuri de a-și dubla de patru ori această capacitate în anul viitor.

Green Li-ion a dezvoltat o tehnologie de procesare a bateriilor cu fosfat de fier litiu (LFP) pentru a extrage fosfat de fier de calitate baterie plus litiu și grafit. În prezent, există un număr limitat de proiecte de reciclare a bateriilor LFP de laborator/pilot.

Aditivii pentru baterii produși de fabrica Orion din Texas

Orion SA, o companie globală de produse chimice de specialitate, a început lucrările la o fabrică din La Porte, Texas (la sud-est de Houston), care va fi singura unitate din SUA care va produce aditivi conductivi pe bază de acetilenă pentru bateriile litiu-ion și alte aplicații vitale pentru trecerea globală către electrificare.

Aditivii pentru baterii produși de fabrica lui Orion vor avea doar o zecime din amprenta de carbon a altor materiale utilizate în mod obișnuit.

Orion este deja singurul producător de aditivi conductivi pe bază de acetilenă din Europa. Fabrica noastră din La Porte va fi un pas esențial către consolidarea ofertei regionale de aditivi conductivi pe piața de baterii din SUA, în creștere rapidă.

— CEO-ul Orion Corning Painter

 

Aditivii conductivi din baterii permit un flux mai eficient de energie electrică și prelungesc durata de viață a bateriilor litiu-ion. Materialul joacă, de asemenea, un rol esențial în cablurile de înaltă tensiune utilizate pentru fermele eoliene și solare.

Aditivii produși la uzina La Porte vor fi fabricați din acetilenă, un gaz incolor pe care procesul de producție al lui Orion îl transformă în pulbere cu o puritate excepțională cerută de producătorii de baterii de top. Acetilena va fi furnizată de un site vecin deținut de Equistar Chemicals LP, o subsidiară a LyondellBasell.

Uzina lui Orion din La Porte este similară cu cea pe care compania o are în orașul Berre-l’Étang din sudul Franței. Acea unitate folosește și acetilenă de la LyondellBasell.

Cu proiectul LaPorte, achizițiile de echipamente cheie și fabricarea în afara amplasamentului sunt deja într-un stadiu avansat. Activitățile de construcție pe teren se intensifică, punerea în funcțiune a unității fiind așteptată în al doilea trimestru al anului 2025.

O nouă eră a tehnologiei informației pune accent pe eficiența energetică și impactul ecologic al centrelor de date / open AI.

Într-o lume unde cantitățile de date cresc exponențial, experții din industria IT subliniază necesitatea unei abordări responsabile în gestionarea centrelor de date. “ Big Data vine cu o mare responsabilitate,” Dr. Ioana Popescu, un lider în domeniul sustenabilității IT. “Trebuie să ne asigurăm că infrastructura noastră digitală nu doar că suportă creșterea masivă a datelor, dar o face și într-un mod care protejează mediul.” (Prea mult spus, nu sre fond, sens si intra in derizoriu aceasta afirmatie).

Centrele de date sunt esențiale pentru stocarea și procesarea datelor, dar ele sunt și mari consumatoare de energie. Conform unui studiu recent, centrele de date consumă aproximativ 2% din energia electrică globală, o cifră care este așteptată să crească. “Este imperativ să adoptăm tehnologii mai verzi și să optimizăm procesele pentru a reduce amprenta de carbon.

. Un alt impact semnificativ pe care AI îl are asupra rețelei electrice este legat de vârfurile și modificările profilului de sarcină. Nu putem prevedea când vor apărea vârfuri în utilizarea AI și, prin urmare, nu putem prevedea că centrele de alimentare cu energie trebuie să facă față acestor vârfuri.

Inițiativele pentru sustenabilitate includ utilizarea energiei regenerabile, îmbunătățirea eficienței răcirii și implementarea de sisteme de management al energiei mai inteligente. De asemenea, există un interes crescut pentru construirea de centre de date “verzi” de la zero, care să integreze cele mai bune practici de sustenabilitate.

Această mișcare spre sustenabilitate nu este doar o responsabilitate etică, ci și o necesitate economică. Companiile care adoptă practici sustenabile pot beneficia de reduceri de costuri pe termen lung și pot îmbunătăți reputația lor în ochii consumatorilor și investitorilor conștienți de mediu.

Desigur, alimentarea centrelor de date cu energie mai curată și mai durabilă este, în primul rând, un pas uriaș către neutralitatea carbonului, dar numai dacă există infrastructura și suportul potrivit pentru a asigura o sursă de energie fiabilă.

Odată cu creșterea uriașă a sectorului, centrele de date se pot găsi în competiție pentru a obține acces la energie. De asemenea, utilitățile nu sunt întotdeauna capabile să furnizeze energia necesară în locațiile necesare, din cauza constrângerilor de rețea și de generare a energiei.

Cu toate acestea, dacă un centru de date ar avea o cerință de încărcare flexibilă, utilitățile ar fi mai înclinate să ofere o conexiune de putere mai mare.Soluții Grid Edge oferă centrelor de date capacitatea de răspuns la cerere, susținând flexibilitatea cererii de energie și permițând participarea la piața de răspuns la cerere.

 

Tehnologiile inovatoare și soluțiile digitale îndeamnă la luarea unor decizii mai rapide, personalizate, mai inteligente și bazate pe date în cadrul centrelor de date, inclusiv:

  • Managementul performanței activelor – Echipați-vă echipa cu un instrument de zi cu zi care informează deciziile complexe de întreținere a activelor și echilibrează resursele portofoliului dvs.
  • Gestionarea portofoliului de energie – Luați decizii mai informate cu soluții end-to-end pentru investiții esențiale, conformitatea reglementărilor, operațiuni și tranzacționare.
  • Programe de reducere operațională – Maximizați valoarea pe durata de viață a activelor dvs., minimizați timpul de nefuncționare și preveniți defecțiunile cu informații despre active prin întreținere corectivă și bazată pe timp.
  • Întreținere predictivă – Împuternicește-ți organizația în continuare cu întreținere predictivă și bazată pe condiții prin active digitalizate și conectate.

Luarea deciziilor bazate pe date are un potențial enorm de a optimiza eficiența și de a reduce impactul asupra mediului. 

 

Vulcan Energy Resources a anunțat începerea producției (SOP) a primului produs cu clorură de litiu (LiCl)

Vulcan Energy Resources a anunțat începerea producției (SOP) a primului produs cu clorură de litiu (LiCl) la Uzina de optimizare a extracției litiului (LEOP) a Vulcan din Landau, Germania , marcând primele substanțe chimice cu litiu produse pe plan intern dintr-o sursă locală în Europa, pentru Europa.

LEOP arată rezultate inițiale puternice, cu o eficiență constantă de extracție a litiului de peste 90% (până la 95%) din unitatea sa de extracție directă cu litiu de tip adsorbție (A-DLE), replicând ceea ce Vulcan a văzut în operațiunile sale de laborator și de instalație pilot și în conformitate cu așteptările fabricii sale comerciale și cu modelul de finanțare al lui Vulcan.

SOP urmează mai mult de trei ani și mai mult de 10.000 de ore de pilotare internă de succes A-DLE de către Vulcan, arătând recuperări ridicate de litiu și mii de cicluri de viață a adsorbantului fără degradare a materialului.

Reprezentând o investiție de peste 40 de milioane de euro de către Vulcan, LEOP este o unitate de optimizare, instruire operațională și testare a calificării produselor, pentru a permite pregătirea operațională pentru momentul în care instalația comercială de Faza I este finalizată.

Odată cu începerea producției comerciale din Faza I, Vulcan estimează că afacerea sa integrată de energie regenerabilă și ZERO CARBON LITHIUM va produce suficient litiu pentru aproximativ 500.000 de vehicule electrice.

Vulcan a dovedit că procesul durabil de producție de litiu cunoscut sub numele de A-DLE, care reprezintă 10% din producția globală de litiu în prezent, poate fi aplicat cu succes în câmpul de saramură din Valea Rinului superior. Câmpul de saramură din Valea Rinului superior din Europa conține cea mai mare resursă de litiu din Europa și este, de asemenea, o sursă de căldură regenerabilă geotermală.

Acest lucru va permite Vulcan să-și producă litiu folosind energie geotermală regenerabilă, decarbonzând amprenta de carbon a producției de litiu pentru vehiculele electrice cu baterii.

Pasii urmatori. LiCl produs de LEOP reprezintă primele substanțe chimice de litiu produse integral dintr-o materie primă de proveniență locală, adică extrasă și apoi procesată local, la această scară de fabrică din Europa. În timpul punerii în funcțiune la cald și a pornirii LEOP, a fost utilizat un adsorbant de litiu generic pe bază de aluminat, care a fost folosit anterior în laboratorul Vulcan și în fabricile pilot.

Adsorbantul de litiu de înaltă performanță dezvoltat intern de Vulcan, pe bază de aluminat, VULSORB, va fi utilizat pentru funcționarea pe termen lung.

Următorul pas va fi conversia la o substanță chimică cu litiu de calitate baterie în uzina de optimizare din aval a lui Vulcan. Produsul LiCl (soluție de 40% greutate) produs din LEOP va fi transportat la Höchst Industrial Park Frankfurt, unde Vulcan își finalizează în prezent CLEOP, care va transforma LiCl în hidroxid de litiu monohidrat (LHM) de calitate.

 

Odată ce CLEOP va fi în funcțiune, ceea ce este așteptat la jumătatea anului 2024, Vulcan va fi produs primele produse chimice pentru baterii cu litiu complet integrate din Europa, inclusiv conversia într-o substanță chimică de calitate pentru baterii, cu coproducția de energie regenerabilă și căldură. Aceste instalații de optimizare sunt comparabile cu instalațiile comerciale Vulcan Phase One, cu scheme de proces similare, proiectul comercial vizând 24.000 de tone pe an de hidroxid de litiu.

Snapdragon Digital Chassis de la Qualcomm Technologies Inc., un set cuprinzător de platforme conectate la cloud concepute pentru a alimenta servicii auto inteligente,

Micron Technology a calificat o suită completă de soluții de memorie și stocare de calitate auto pentru Snapdragon Digital Chassis de la Qualcomm Technologies Inc., un set cuprinzător de platforme conectate la cloud concepute pentru a alimenta servicii auto inteligente, bogate în date.

Memoria Micron cu viteză dublă de date 5X (LPDDR5X) de putere redusă, stocarea flash universală (UFS) 3.1, memoria flash Xccela și interfața periferică serială quad NOR (SPI-NOR) flash au fost pre-integrate pentru cea mai recentă generație de soluții auto Snapdragon și module, inclusiv Snapdragon Cockpit Platform, Snapdragon Ride Platform și Snapdragon Ride Flex System-on-Chip (SoC), toate menite să facă față cerințelor tot mai mari ale sarcinilor de lucru moderne și viitoare pentru tehnologiile de inteligență artificială (AI).

Această lucrare între Micron și Qualcomm Technologies are ca scop să ajute ecosistemul să construiască vehicule inteligente de ultimă generație alimentate de AI sofisticat.

Vehiculele definite de software și cockpit-urile imersive de astăzi necesită memorie și stocare foarte fiabile, cu latență ultra-scăzută pentru a procesa cantități masive de date la margine și pentru a permite luarea deciziilor aproape instantanee critice în timp.

—Chris Jacobs, vicepreședinte al segmentelor de piață integrate Micron

 

Micron oferă un portofoliu larg de soluții de calitate auto cu fiabilitate ridicată, timpi de pornire rapidi, lățime de bandă mare, putere redusă și o amprentă mică. Spre deosebire de soluțiile comercializate pentru autovehicule care sunt construite pentru dispozitivele de consum, produsele Micron de calitate auto sunt robuste, construite și optimizate în mod unic pentru a îndeplini standardele exigente din domeniul auto prin tehnologia de proces și dezvoltarea produsului. Aceste produse auto sunt testate riguros pentru a oferi stabilitate extremă, calitate, toleranțe termice, fiabilitate și longevitate pe care le cere piața auto.

Soluțiile Micron sunt calificate pentru o gamă de soluții Snapdragon Digital Chassis care acceptă o serie de funcții bazate pe inteligență artificială:

  • Platforma Snapdragon Cockpit este concepută pentru cabinele digitale personalizate, bogate în software, care acceptă sunet captivant, asistență inteligentă la conducere și experiențe vizuale bogate pe mai multe afișaje. Echipată cu calculatoare de înaltă performanță și acceleratoare de învățare automată, platforma Snapdragon Cockpit oferă capabilități AI generative multimodale și permite dezvoltarea de cockpit-uri digitale care se pot adapta și evolua intuitiv cu nevoile șoferilor și progresele tehnologice.
  • Platforma Snapdragon Ride permite funcții avansate ale sistemelor de asistență a șoferului (ADAS) și acceptă o gamă largă de funcționalități, de la asistența de bază la parcare până la niveluri mai înalte de autonomie și tehnologii, cum ar fi viziunea computerizată, rețele AI complexe, vizualizarea camerei, fuziunea senzorilor, percepția lidar, conducerea automată. hărți și procesare cu senzori ultrasonici.
  • Snapdragon Ride Flex SoC este proiectat pentru a suporta sarcini de lucru cu criticitate mixtă cu calcul centralizat, integrând cockpit digital, ADAS și capabilități de conducere automată pe un singur cip. Această centralizare ajută producătorii de automobile să obțină o arhitectură unificată a vehiculelor, definită de software, deschizând calea pentru rețelele AI multimodale în sistemele auto.

Soluțiile auto Micron vor oferi beneficii clienților auto ai Qualcomm Technologies și ecosistemului mai larg:

  • LPDDR5X auto de la Micron este soluția emblematică de memorie pentru aplicațiile care necesită cele mai rapide viteze și cel mai mic profil de putere. LPDDR5X permite o eficiență energetică și o performanță îmbunătățite pentru vehiculele inteligente, cu tehnologii din ce în ce mai mari consumatoare de lățime de bandă și energie, cum ar fi funcțiile de conducere autonomă bazate pe inteligență artificială. În special, LPDDR5X de la Micron este compatibil înapoi pentru viteze LPDDR5 de 6,4 gigabiți pe secundă, pentru care Qualcomm Technologies a calificat memoria. Cu această calificare, SoC-urile auto Snapdragon de ultima generație de la Qualcomm Technologies sunt prima familie de SoC care permite interfața LPDDR5.
  • Stocarea auto UFS 3.1 de la Micron permite o performanță de citire de două ori mai rapidă și o îmbunătățire cu 50% a performanței de scriere susținută, permițând porniri mai rapide și actualizări over-the-air, lansare mai receptivă a aplicațiilor și o experiență generală mai fluidă pentru utilizator. Această creștere a vitezei aduce experiența șoferului în concordanță cu așteptările consumatorilor care au o toleranță redusă la latență pe drum, în special atunci când accesează date critice, cum ar fi indicațiile din cabina lor digitală.
  • Memoria flash Xccela de la Micron este una dintre cele mai înalte performanțe de memorie flash NOR din industrie, oferind performanță de cinci ori mai mare și reducând consumul de energie de trei ori. Această capacitate permite performanța instantanee și capacitatea de răspuns rapidă a sistemului în aplicațiile auto.
  • Quad SPI-NOR flash oferă execuție rapidă a codului și fiabilitate ridicată pentru aplicații precum codul de pornire și codul de program. Acest lucru este esențial în special pentru scenarii precum pornirea fiabilă a cockpitului digital al vehiculului și a sistemului de operare de îndată ce un șofer pornește motorul, deoarece eșecul codului poate duce la „cărămizirea” sau inutilizarea mașinilor.

Aceste soluții Micron au fost activate în toate soclu-urile de memorie volatile și nevolatile ale platformelor Snapdragon Cockpit de ultimă generație. Munca companiilor se bazează pe o relație de lucru de lungă durată care se întinde pe mai multe generații de platforme între Micron și Qualcomm Technologies pentru a aduce mașinilor experiențe captivante în vehicul. Cu această calificare, Micron și Qualcomm Technologies ajută, împreună, ecosistemul să construiască vehicule inteligente de ultimă generație alimentate de AI sofisticat.

Folosite de producătorii de automobile de top, soluțiile auto Micron au acumulat trilioane de mile pe drum în cei aproape 35 de ani ai companiei pe piața auto. Expertiza profundă a Micron provine din colaborarea strânsă cu clienții din industria auto pentru proiectarea memoriei în arhitecturi în evoluție care stau la baza tehnologiilor auto avansate.

Acest anunț completează dezvăluirea de către Micron a SSD-ului Micron 4150AT la Embedded World din Germania săptămâna aceasta. ( Oferind prima virtualizare de acest fel și patru porturi personalizabile, unitatea de calitate auto permite o nouă paradigmă de arhitecturi centralizate pentru vehicule inteligente.

-= Idei pentru viitor =-

Exit mobile version