T&E: UE trebuie să înlocuiască mașinile poluante și să nu mai construiască noi drumuri pentru a îndeplini obiectivul climatic pentru 2040

Standardele UE de CO 2 ale automobilelor , inclusiv eliminarea treptată a vânzărilor de mașini cu ardere în 2035, reprezintă cea mai importantă măsură de reducere a emisiilor dacă UE dorește să își atingă obiectivul climatic propus pentru 2040, arată o nouă analiză a ONG-ului european T&E. Dar blocul va trebui, de asemenea, să înlocuiască mașinile poluante și să evite creșterea traficului rutier, conform Foii de parcurs pentru decarbonizarea mașinilor a Transport & Environment.

 

Comisia UE a propus să reducă emisiile totale ale blocului cu 90% în 2040, comparativ cu 1990. Foaia de parcurs a T&E analizează modul de reducere a emisiilor din parcul auto al UE cu 86% în 2040, comparativ cu 2015:

  • Standardele de CO 2 auto , convenite în 2023, vor reduce emisiile parcului auto cu 57% în 2040 față de 2015;
  • Evitarea creșterii activității auto – prin oprirea construcției de noi drumuri, trecerea la transportul public și stabilirea prețurilor la combustibil – va economisi 14%;
  • Casarea motoarelor vechi cu ardere și înlocuirea lor cu mașini electrice și transport public va economisi 7%;
  • Electrificarea mai rapidă a parcurilor de mașini de companie va economisi 5%;
  • Modificarea motoarelor cu ardere pentru a deveni mașini electrice cu baterie va economisi 4%.

 

Combustibilii alternativi, cum ar fi e-carburanții, nu sunt necesari pentru a reduce emisiile de CO 2 din flota existentă de mașini, arată raportul. Conducerea mașinilor cu e-fuel este cea mai scumpă opțiune, potrivit analizei. Combustibilii electronici au, de asemenea, cele mai mari emisii pe ciclul de viață dintre măsurile analizate și emit poluare a aerului atunci când sunt arse. T&E a spus că, în loc de soluții bazate pe mașini cu combustie, care fac mobilitatea inaccesabilă, accentul ar trebui să se pună pe furnizarea de soluții curate pentru toți, inclusiv șoferii care au nevoie de o mașină.

Menținerea eliminării treptate a motoarelor cu ardere este cea mai importantă politică privind mașinile pentru a îndeplini obiectivul climatic al UE 2040. Dar nicio măsură nu va fi suficientă singură. Evitarea traficului rutier suplimentar, casarea mașinilor vechi pe benzină și diesel și electrificarea mașinilor de companie sunt toate necesare pentru a reduce emisiile din flota auto.

—Lucien Mathieu, director auto la T&E
cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago