Categories: Natura și Mediu

Regulile mai stricte ale EPA privind emisiile pentru camioanele mari

La începutul acestei săptămâni, Agenția pentru Protecția Mediului (EPA) a anunțat standarde mai stricte privind emisiile pentru vehiculele comerciale grele, cum ar fi camioanele și autobuzele, pentru anii de model 2027 până în 2032. Aceste reguli nu impun utilizarea vehiculelor electrice (EVs), dar stabilesc ținte de emisii mult mai riguroase, ceea ce probabil va duce la o creștere a vânzărilor de EV-uri.

 

Distribuția exactă a vehiculelor electrice va varia în funcție de numeroasele clase de vehicule comerciale. Potrivit The Associated Press, până la 40% dintre camioanele “day cab” pentru transporturi pe distanțe scurte ar putea deveni electrice până în anul de model 2032, dar doar 30% dintre camioanele “heavy-heavy-duty vocational” vor fi EV-uri. Aceste reguli se concentrează pe reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și completează o regulă anterioară din decembrie 2022, care aborda emisiile de smog și particule fine provenite de la vehiculele grele. Potrivit EPA, aceste standarde vor evita emisiile de un miliard de tone de gaze cu efect de seră și vor aduce beneficii nete anuale de 13 miliarde de dolari societății, incluzând sănătatea publică, protecția climatică și economiile pentru proprietarii și operatorii de vehicule. De asemenea, o tranziție către camioane și autobuze electrice ar putea salva 57.000 de vieți, conform unui studiu din 2021.

Cu toate acestea, Uniunea Oamenilor de Știință Preocupați (UCS) consideră că această regulă “nu este suficientă”. Deși producătorii de camioane sunt optimiști că vânzările de EV-uri vor crește, unii grupuri de mediu susțin că regulile oferă prea multă flexibilitate. Steven Higashide, director al Programului de Transport Curat al UCS, a declarat că, deși această regulă poate îndrepta piața în direcția corectă, există “prea multă libertate pentru a garanta implementarea camioanelor cu emisii zero necesare pentru a ajuta comunitățile din întreaga țară”. De asemenea, Guillermo Ortiz, avocat pentru vehicule curate la Consiliul pentru Resurse Naturale (NRDC), a afirmat că regulile “puteau face mai mult”. În plus, guvernul federal este din nou în urma statului California, care intenționează să impună vânzările de camioane electrice până în 2045.

În concluzie, deși aceste reguli nu impun în mod direct vehicule electrice, ele vor juca un rol important în accelerarea tranziției către o flotă de vehicule mai curate și mai prietenoase cu mediul.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago