Pure Lithium primește finanțare DOE pentru producția la scară de anozi metalici Li din metal litiu reciclat

Pure Lithium Corporation, o companie de tehnologie a bateriilor cu litiu metal integrată pe verticală, a primit finanțare de la Oficiul pentru Tehnologia Vehiculelor pentru producția la scară de anozi din litiu metalic din metal litiu reciclat, în parteneriat cu Laboratorul Național Argonne.

Deșeurile de litiu metalic sunt produse prin anumite procese industriale în Statele Unite. Recuperarea și utilizarea acestui litiu în bateriile Pure Lithium ar crea o sursă de alimentare cu buclă închisă, complet internă. Pure Lithium va lucra în parteneriat cu Argonne National Laboratory pentru a recupera litiu metal dintr-un astfel de flux de deșeuri și pentru a demonstra și pentru a scala tehnologia Pure Lithium, în curs de brevetare, pentru a utiliza metal reciclat pentru a produce anozi cu litiu metalic pur pentru bateriile cu litiu metalic cu oxid de vanadiu.

În timp ce tehnologia noastră de bază combină extracția metalelor din saramură cu litiu cu producția de anozi, echipa noastră este foarte calificată în prelucrarea metalurgică. Oportunitatea de a extrage valoare dintr-un flux de deșeuri utilizând tehnologia care completează portofoliul nostru mare de brevete a fost una pe care nu am putea-o scăpa.

—Emilie Bodoin, fondator și CEO Pure Lithium

 

Pure Lithium este condus de inventatorul și expertul în litiu, CEO-ul Emilie Bodoin, și de expertul în baterii și metalurgie de renume mondial, profesorul emerit al MIT Donald R. Sadoway, în calitate de CSO cu normă întreagă. Noua tehnologie a companiei Brine to Battery combină extracția metalelor și producția de anozi, deblocând surse neconvenționale de litiu.

Saramură la baterie electrodepune în mod ieftin litiu metal foarte pur pe cupru din saramură disponibilă pe scară largă, creând un anod complet al bateriei într-o singură etapă care costă o fracțiune din producția existentă de litiu metal. Membrana polimerică brevetată Pure Lithium conduce numai litiul și protejează anodul metalic de litiu de apă. Procesul depune litiu metal ultrasubțire, 99,9% pur pe substrat direct din saramură. Aceasta este complet diferită de extracția directă cu litiu (DLE), care nu poate produce litiu metalic, notează compania.

Anodul litiu-metal pur rezultat este componenta de bază a bateriei cu litiu metal oxid de vanadiu a companiei, o îmbunătățire treptată față de tehnologia litiu-ion de astăzi în ceea ce privește performanța celulei, cost și siguranță. În plus, bateria nu conține grafit, cobalt, nichel și mangan.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago