Parlamentul European a adoptat Euro 7 pentru a reduce emisiile CO2 din transportul rutier

Parlamentul European a adoptat acordul la care sa ajuns cu Consiliul privind regulamentul Euro 7 (omologarea de tip și supravegherea pieței autovehiculelor). Vehiculele vor trebui să respecte noile standarde mai mult timp, asigurându-se că rămân mai curate pe toată durata de viață.

Votul a fost de 297 pentru, 190 împotrivă și 37 abțineri.

Pentru autoturisme și autoutilitare, condițiile actuale de testare Euro 6 și limitele de emisii de evacuare vor fi menținute. Pentru autobuze și camioane se vor aplica limite mai stricte pentru emisiile de gaze de evacuare măsurate în laboratoare și în condiții reale de conducere, cu menținerea condițiilor actuale de testare Euro VI.

Pentru prima dată, standardele UE vor include limite ale emisiilor de particule de frână și anvelope (PM 10 ) pentru mașini și camionete și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei la mașinile electrice și hibride.

Pentru fiecare vehicul va fi pus la dispoziție un pașaport de mediu și va conține informații despre performanța sa de mediu în momentul înregistrării (cum ar fi limitele de emisie de poluanți, emisiile de CO 2 , consumul de combustibil și energie electrică, autonomia electrică, durabilitatea bateriei). Utilizatorii vehiculelor vor avea, de asemenea, acces la informații actualizate despre consumul de combustibil, sănătatea bateriei, emisiile de poluanți și alte informații relevante generate de sistemele și monitoarele de la bord.

 

Rezumatul beneficiilor din implementarea Euro 7 furnizată până în 2035 în comparație cu poziția actuală Euro 6/VI, așa cum este declarată de CE:

  • Reducerea emisiilor de NOx cu 35% de la mașini/dube și 56% de la camioane/autobuze.
  • Reducerea particulelor de eșapament cu 13% din mașini/dube și cu 39% din camioane/autobuze.
  • Reducerea particulelor de la frâne cu 27% de la mașini/dube.

Euro 7 introduce, de asemenea, noi tipuri de poluanți (fără țeavă de eșapament) de la frâne, anvelope și cerințe pentru performanța bateriei.

  • Se aplică de la 1 iulie 2025 pentru vehiculele și componentele M1, N1.
  • Se aplică de la 1 iulie 2027 pentru vehiculele și componentele M2, M3, N2, N3 și pentru remorcile O3, O4.
  • Se aplică de la 1 iulie 2030 pentru vehiculele M1, N1 construite de producători de volum mic.
cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim
Tags: Euro 7

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago