Volkswagen Group și QuantumScape Colaborează pentru a Revoluționa Tehnologia Bateriilor Auto

Compania de baterii PowerCo, parte a Volkswagen Group, și QuantumScape au semnat un acord istoric pentru a industrializa tehnologia de baterii cu litiu-metal solid-state de generația următoare dezvoltată de QuantumScape. Prin această colaborare, PowerCo va obține licența de a produce în masă celule de baterie bazate pe platforma tehnologică QuantumScape. Această tehnologie promite o densitate energetică și de putere excepțională, încărcare rapidă și un profil de siguranță robust, reprezentând o soluție inovatoare pentru viitoarele vehicule electrice.

Această colaborare intensă reprezintă cea mai rapidă cale de a atinge producția la scară de gigawatt-ore a tehnologiei solid-state pentru a satisface cererea globală în creștere pentru baterii de vehicule electrice mai bune. Acordul creează o parteneriat puternic și colaborativ care amplifică competențele de bază ale companiilor – tehnologia de vârf a QuantumScape și capacitățile globale ale PowerCo în industrializare și facilități de producție. O echipă dedicată de scalare, formată din experți din ambele companii, va accelera industrializarea tehnologiei QuantumScape. Platforma tehnologică a QuantumScape se bazează pe separatorul ceramic solid-state patentat al companiei, care permite utilizarea unui anod pur de litiu-metal – o inovație transformatoare proiectată pentru o densitate energetică și de putere excepțională, încărcare rapidă și un profil de siguranță robust.

 Împreună, companiile vor viza un produs care va fi scalat pentru integrarea într-o serie de vehicule Volkswagen Group. “Vrem să redefinim viitorul tehnologiei bateriilor, aducând celulele de baterie cele mai sustenabile și de ultimă generație clienților noștri”, a declarat Frank Blome, CEO al PowerCo.

Tehnologia solid-state pentru baterii reprezintă o direcție promițătoare în dezvoltarea vehiculelor electrice. Iată câteva perspective importante:

  1. Densitate Energetică Mai Mare: Bateriile solid-state au potențialul de a oferi o densitate energetică mai mare decât bateriile litiu-ion actuale. Aceasta înseamnă că vehiculele electrice ar putea avea o autonomie mai mare fără a crește dimensiunea bateriilor.
  2. Încărcare Rapidă: Tehnologia solid-state permite încărcarea rapidă a bateriilor. Aceasta ar putea reduce timpul necesar pentru a încărca vehiculul electric și ar face reîncărcarea mai convenabilă pentru utilizatori.
  3. Siguranță Îmbunătățită: Bateriile solid-state elimină lichidul electrolit din design, ceea ce reduce riscul de scurgeri sau incendii. Aceasta ar face vehiculele electrice mai sigure.
  4. Durabilitate și Longevitate: Bateriile solid-state pot fi mai durabile și să aibă o viață utilă mai lungă decât bateriile litiu-ion. Aceasta ar reduce costurile de întreținere și ar contribui la sustenabilitate.
  5. Costuri Reduse în Viitor: Deși tehnologia solid-state este încă în stadii incipiente, se așteaptă ca costurile să scadă pe măsură ce cercetarea și dezvoltarea avansează și producția în masă devine realitate.

 

 

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago