Volkswagen AG își propune să înceapă producția de baterii pentru vehicule electrice anul viitor

Această mișcare vine în contextul scăderii vânzărilor de EV-uri în Europa, după ce țări precum Germania și Suedia au redus sau au eliminat subvențiile care stimulau comenzile. Producătorii au fost nevoiți să-și revizuiască planurile în contextul recesiunii, iar VW pregătește mai multe modele hibride plug-in, în timp ce Mercedes-Benz Group AG a decis să continue producția de mașini cu motoare cu ardere internă până în deceniul următor. De asemenea, VW se confruntă cu probleme în planurile sale de electrificare, întâmpinând dificultăți la lansarea mai multor modele și rămânând în urmă

Volkswagen AG își propune să înceapă producția de baterii pentru vehicule electrice anul viitor, dar ar putea dura mai mult decât s-a planificat anterior pentru a ajunge la capacitatea maximă a fabricilor.

  • Planuri de investiții: VW a stabilit un plan de investiții de 20 de miliarde de euro în 2022 pentru a dezvolta divizia sa de baterii, PowerCo. Aceasta ar urma să furnizeze celule pentru aproximativ 3 milioane de vehicule electrice până în 2030, creând astfel un gigant cu 20.000 de angajați.
  • Scăderea vânzărilor de EV-uri în Europa: Vânzările de vehicule electrice au scăzut în Europa, după ce țări precum Germania și Suedia au redus sau au eliminat subvențiile care stimulau comenzile. Producătorii auto au fost nevoiți să-și revizuiască planurile în contextul recesiunii.
  • Concurența și provocări: VW se confruntă cu dificultăți în lansarea mai multor modele de vehicule electrice și rămâne în urmă în China, unde brandurile locale domină acum piața. Furnizorii asiatici de celule, precum Contemporary Amperex Technology Co. din China și LG Chem Ltd. din Coreea, au fabrici existente și experiență în producția de baterii.
  • Investiția în PowerCo: Cu toate acestea, VW rămâne pe deplin angajată față de investiția în PowerCo, care a început construcția a două fabrici în Europa și a început lucrările preliminare la o a treia locație în Canada. Producția va începe în Salzgitter, Germania, anul viitor și în Spania în 2026.
cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago