Toshiba începe livrările de mostre de baterie litiu-ion SCiB Nb; reîncărcabilă cu anod de oxid de titan și niobiu

Toshiba Corporation se pregătește să înceapă livrările de mostre ale celei mai recente inovații a sa în domeniul bateriilor litiu-ion, SCiB Nb, în ​​iunie 2025, o baterie care va avansa electrificarea autobuzelor, camioanelor și a altor vehicule electrice comerciale unde ratele de funcționare ridicate sunt esențiale, compania oferă potențialilor utilizatori oportunitatea de a evalua singuri bateria și de a accepta comenzi de achiziție mostre pe un site web dedicat, SCiB Nb Sample Purchase Reservation.

SCiB Nb este prima baterie reîncărcabilă litiu-ion cu un anod de oxid de titan și niobiu (NTO). Această inovație îi conferă o densitate de energie volumetrică comparabilă cu bateriile reîncărcabile litiu-ion pe bază de carbon cu catozi de fosfat de litiu-fier (baterii LFP), plus avantaje distincte în ceea ce privește încărcarea rapidă și o durată lungă de viață. SCiB Nb realizează o încărcare de 80% în doar 10 minute și, chiar și cu încărcări parțiale rapide repetate, are o durată de viață estimată de 15.000 de cicluri.

Toshiba lucrează în strânsă colaborare cu doi parteneri strategici, CBMM din Brazilia, cel mai mare producător și vânzător de niobiu din lume, și Sojitz Corporation din Japonia, unul dintre acționarii CBMM și unicul agent al CBMM pentru piața japoneză, unde a construit un sistem stabil de aprovizionare cu titanat de niobiu și dezvoltă aplicații, fiind acum pregătită să lanseze pe piață acest produs cu încărcare rapidă și durată lungă de viață. Parteneriatul va viza inițial utilizarea în vehicule electrice comerciale, unde disponibilitate și rate de operare ridicate sunt esențiale, în special autobuze și camioane electrice.

Atingerea neutralității emisiilor de carbon necesită electrificarea tuturor dispozitivelor de mobilitate și energie, ceea ce stimulează cererea de încărcare rapidă pentru a îmbunătăți disponibilitatea bateriilor și a asigura rate de funcționare ridicate. Noul SCiB Nb de la Toshiba acceptă încărcarea rapidă și este ideal pentru vehiculele electrice comerciale, cum ar fi autobuzele electrice și camioanele electrice, care operează pe rute specificate cu rate de utilizare ridicate. Încărcarea frecventă în puncte desemnate de-a lungul rutei permite reducerea numărului de baterii instalate, în timp ce performanța de lungă durată este așteptată să reducă costul total de proprietate prin diminuarea necesității de înlocuiri frecvente ale bateriilor din cauza degradării.

Bateriile reîncărcabile litiu-ion pe bază de carbon, în special bateriile LFP, pot furniza densitatea energetică necesară, dar încărcarea rapidă repetată provoacă depunere de litiu la anod, crescând pericolul unui scurtcircuit în celulă, care compromite siguranța, în special pe măsură ce bateriile încep să se degradeze. Cu toate acestea, anodul NTO al SCiB Nb, la fel ca anodul de titanat de litiu al SCiB, nu provoacă depunere de litiu metalic și poate fi utilizat în siguranță pentru o perioadă lungă de timp, chiar și cu încărcare rapidă repetată.

În baza unui acord de dezvoltare comună, Toshiba, CBMM și Sojitz Corporation au promovat activități de vânzări și marketing pentru a construi un lanț de aprovizionare. De asemenea, au efectuat experimente demonstrative în lumea reală cu un prototip de autobuz electric echipat cu noua baterie la uzina industrială CBMM din Araxá, Brazilia. Celula laminată de 50 Ah care urmează să fie lansată pe piață este așteptată să fie utilizată în vehicule electrice comerciale, precum și în nave și sisteme staționare de stocare a bateriilor.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

2 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago