Toshiba Corporation, Sojitz Corporation și CBMM din Brazilia au dezvăluit un prototip de autobuz electric cu încărcare ultra-rapidă,.

Toshiba Corporation, Sojitz Corporation și CBMM din Brazilia au dezvăluit un prototip de autobuz electric cu încărcare ultra-rapidă, alimentat de baterii de litiu-ion de nouă generație, care utilizează anoduri din oxid de niobiu și titan (NTO). Această baterie inovatoare permite o încărcare în aproximativ 10 minute și oferă o densitate ridicată de energie. Autobuzul a început testele și operațiunile de demonstrație la fabrica industrială CBMM din Araxá, Brazilia.

Acesta reprezintă prima operație * la nivel mondial a unui vehicul electric de prototip alimentat de o baterie de litiu-ion cu anoduri NTO, deschizând calea către comercializarea bateriilor. Cele trei companii vor continua să colaboreze pentru a maximiza utilizarea tehnologiilor și cunoștințelor lor respective, în vederea lansării bateriei de litiu-ion de nouă generație cu anod NTO pe piața globală în primăvara anului 2025.

Autobuzul cu încărcare ultra-rapidă utilizează o tehnologie avansată de baterii de litiu-ion cu anoduri din oxid de niobiu și titan (NTO). Iată cum funcționează:

  1. Bateriile NTO:
    • Anodurile din oxid de niobiu și titan permit o încărcare rapidă și o densitate ridicată de energie.
    • Structura NTO îmbunătățește conductivitatea ionică și reduce pierderile de energie în timpul încărcării și descărcării.
  2. Procesul de încărcare:
    • Autobuzul se conectează la o stație de încărcare specială.
    • Curentul electric este livrat la baterie la o tensiune mai mare decât cea obișnuită, accelerând procesul de încărcare.
    • Datorită proprietăților NTO, bateria poate accepta o cantitate mare de energie într-un timp scurt.
  3. Timpul de încărcare:
    • Autobuzul poate fi încărcat în aproximativ 10 minute, ceea ce îl face ideal pentru rutele urbane cu opriri frecvente.
    • Această tehnologie reduce semnificativ timpul de așteptare pentru încărcare și îmbunătățește eficiența transportului electric.

 

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago