Categories: AutoECO - Tehnic

Sistemele de Răcire pentru Vehicule Comerciale pe Hidrogen de la Continental

Pe măsură ce industria transportului se îndepărtează de combustibilii fosili, vehiculele comerciale alimentate cu hidrogen devin o soluție tot mai atractivă pentru reducerea emisiilor. Totuși, această tehnologie vine cu provocări semnificative, inclusiv riscul scurgerilor de ioni din materialele conductelor în circuitul de răcire. Acești ioni pot duce la degradarea componentelor esențiale, reducerea eficienței și creșterea riscului de scurtcircuite sau curenți de scurgere în celula de combustibil.

Pentru a combate aceste probleme, Continental a dezvoltat o soluție inovatoare: un amestec special de cauciuc sintetic bazat pe EPDM (ethylene-propylene diene rubber), care oferă o rezistență ridicată la eliminarea nedorită a ionilor în circuitul de răcire al vehiculelor comerciale pe hidrogen.

„Rezistența la permeație, proprietățile anti-statice și rezistența la presiuni ridicate sunt cerințe critice. Ne folosim expertiza în materiale pentru a adapta elastomeri, termoplastice și metale pentru utilizarea în propulsoarele pe hidrogen.”
Harald Kreidner, Head of Research and Development, ContiTech OESL

O Barieră de Siguranță împotriva Hidrogenului Volatil

Hidrogenul, având cea mai mică moleculă și cea mai scăzută densitate, este extrem de volatil, ceea ce face ca liniile convenționale să nu fie suficiente pentru a-l conține. Pentru a preveni scurgerile de hidrogen din circuitul de alimentare al vehiculelor comerciale, Continental a introdus o construcție de furtun cu strat de barieră termoplastică.

Această tehnologie avansată:
Previne eliberarea hidrogenului, menținând siguranța în exploatare
Reduce riscul formării unui amestec inflamabil hidrogen-aer
Îmbunătățește autonomia vehiculului, minimizând pierderile de combustibil

Pe măsură ce industria vehiculelor comerciale își îndreaptă atenția către soluții pe bază de hidrogen, inovațiile precum cele dezvoltate de Continental vor juca un rol crucial în creșterea fiabilității și siguranței acestor sisteme de propulsie.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago