Reciclarea bateriilor litiu-ion în România

Investiție de peste 40 de milioane de euro într-o facilitate de reciclare a bateriilor litiu-ion
Conform informațiilor furnizate de Agerpres, această inițiativă implică o investiție de peste 40 de milioane de euro într-o facilitate dereciclare a bateriilor litiu-ion.

O baterie litiu-ion este un tip de baterie reîncărcabilă care utilizează ioni de litiu ca componentă principală a electrolitului său. În timpul ciclului de descărcare, atomii de litiu din anod sunt ionizați și separați de electronii lor. Ionii de litiu se deplasează din anod și trec prin electrolit până ajung la catod, unde se recombină cu electronii lor și se neutralizează electric.

 

 

Redivum Australia a încheiat un parteneriat cu ECOWES (companie de colectare și reciclare a bateriilor din România) și Asociația SNRB (organizație a producătorilor din România). (numarul angajatiolor in 2022 la ECOWES S.R.L. a fost de 21, pot recicla baterii litiu-ion 10 tone pe zi… ? )

Asociația Sistemul Național de Reciclare a Bateriilor, fondată în 2010, ocupă un loc în consiliul director al Asociației Europene a Sistemelor Naționale de preluare a responsabilității producătorilor privind bateriile și acumulatorii – Eucobat. De asemenea, este singurul partener român al Reneos, o rețea de top națională de colectare a bateriilor din Europa. Cu peste 920 de membri în prezent în România și operațiuni în peste 5.000 de puncte de colectare la nivel național, asociația joacă un rol semnificativ în gestionarea responsabilă a deșeurilor.

 

 


  • Există mai multe tipuri de baterii litiu-ion
    1. Litiu Cobalt Oxid (LiCoO2): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în electronice portabile, cum ar fi laptop-uri și smartphone-uri.
    2. Litiu Mangan Oxid (LiMn2O4): Aceste baterii au o densitate de energie relativ scăzută, dar sunt mai stabile și au o durată de viață mai lungă decât bateriile LiCoO2. Ele sunt adesea folosite în sculele electrice și vehiculele electrice.
    3. Fosfat de fier litiu (LiFePO4): Aceste baterii au o densitate energetică mai mică decât bateriile LiCoO2 și LiMn2O4, dar sunt mai sigure și au o durată de viață mai lungă. Ele sunt utilizate în mod obișnuit în vehicule electrice, biciclete electrice și sisteme de stocare a energiei la scară largă.
    4. Litiu Nichel Cobalt Mangan Oxid (NCM): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în vehiculele electrice și în alte aplicații de mare putere.
    5. Titanat de litiu (Li4Ti5O12): Aceste baterii au o densitate de energie foarte scăzută, dar au o densitate mare de putere și pot fi încărcate și descărcate foarte repede. Ele sunt adesea folosite în aplicații de mare putere, cum ar fi vehiculele electrice și sistemele de stocare a energiei.
    6. Litiu Nichel Mangan Cobalt Oxid (NMC): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în vehicule electrice, sisteme de stocare a energiei și dispozitive electronice portabile.
    7. Litiu Nichel Cobalt Oxid de Aluminiu (NCA): Aceste baterii au o densitate mare de energie și sunt utilizate în mod obișnuit în vehiculele electrice și în alte aplicații de mare putere.
  • Reciclarea diferitelor tipuri de baterii litiu-ion (baterii Li-ion) necesită procese și metode diferite, în funcție de tipul de chimie utilizat în baterie. Iată o prezentare generală a procesului de reciclare pentru fiecare tip comun de baterie Li-ion:-Litiu Cobalt Oxid (LiCoO2): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea cobaltului și a litiului printr-un proces de pirometalurgie. Cobaltul este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Mangan Oxid (LiMn2O4): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea manganului și a litiului printr-un proces de hidrometalurgie. Manganul este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Fosfat de fier de litiu (LiFePO4): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea fierului și a litiului printr-un proces de hidrometalurgie. Fierul de călcat este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Nichel Cobalt Oxid de Mangan (NCM): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea nichelului, cobaltului, manganului și litiului printr-un proces de pirometalurgie. Metalele sunt apoi folosite pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Titanat de litiu (Li4Ti5O12): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea titanului și a litiului printr-un proces de hidrometalurgie. Titanul este apoi folosit pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Nichel Mangan Cobalt Oxid (NMC): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea nichelului, manganului, cobaltului și litiului printr-un proces de pirometalurgie. Metalele sunt apoi folosite pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii.

    -Litiu Nichel Cobalt Oxid de Aluminiu (NCA): Aceste baterii sunt reciclate prin extragerea nichelului, cobaltului, aluminiului și litiului printr-un proces de pirometalurgie. Metalele sunt apoi folosite pentru a face baterii noi, în timp ce litiul este folosit în alte industrii

 

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago