Porsche a instalat un sistem staționar de stocare a energiei la uzina sa din Leipzig, construit din baterii Taycan uzate

Porsche a instalat un sistem staționar de stocare a energiei la uzina sa din Leipzig, construit din baterii Taycan uzate, preluate de la vehicule de pre-serie și de lucru. Capacitatea totală este de 5 MW cu un conținut energetic de 10 MWh. Sistemul de stocare poate fi operat la suprasarcină de până la 20% pentru perioade scurte. Este alcătuit din 4.400 de module individuale de baterii, împărțite în patru containere de baterii.

Modulele bateriei utilizate în munca cotidiană extenuantă a vehiculelor de testare au fost instalate în sistemul de stocare a energiei fără modificări tehnice. Cele patru șiruri de baterii sunt conectate fiecare la un invertor și un transformator într-un sistem de medie tensiune.

Întregul sistem, inclusiv blocurile baterie, este proiectat pentru o durată de viață utilă de peste zece ani; modulele individuale ale bateriei pot fi înlocuite individual dacă este necesar.

Electricitatea pentru sistemul de stocare este parțial generată de sistemele solare proprii ale centralei, cu o putere maximă de 9,4 megawați. Când apar sarcini de vârf, sistemul de stocare ajută la reducerea acestora. Această reducere a vârfurilor devine din ce în ce mai importantă în această eră a cerințelor mai mari de energie electrică datorită electromobilității, pompelor de căldură și altor consumatori de electricitate, deoarece vârfurile de sarcină limitate nu numai că reduc tarifele de rețea, dar, în mod ideal, pot reduce și nevoia de rețele extinse în amonte.

Sistemele de stocare a energiei controlabile rapid, cum ar fi sistemul de la uzina din Leipzig, joacă, de asemenea, un rol important pe piața energiei. Sistemul staționar de stocare a bateriilor va fi integrat în piața energiei de echilibrare în toate formele comercializabile până la sfârșitul anului – inclusiv, pe lângă reducerea vârfurilor, ca stabilizator de rețea pentru rețelele de distribuție din amonte.

Producția Porsche la fabricile sale din Zuffenhausen, Leipzig și Weissach este neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon din 2021. Din 2017, Porsche folosește doar electricitate din surse regenerabile de energie. Unitățile de producție din Stuttgart-Zuffenhausen și Leipzig, de exemplu, își primesc energia din electricitate verde și biometan. Situl de la Leipzig obține și termoficare din biomasă.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago