Categories: AutoECO - Tehnic

Nissan lansează tehnologia e-POWER de a treia generație în Europa; va urma și în America de Nord

Nissan lansează în Europa cea mai avansată formă a tehnologiei sale unice e-POWER. Lansată pentru prima dată în Europa acum patru ani, tehnologia e-POWER a fost dezvoltată pentru a oferi o experiență de condus electric fără a fi nevoie de conectare la priză – combinând accelerația lină și fără efort și rafinamentul unui vehicul electric cu confortul zilnic al motorului tradițional cu combustie.

Sistemul de a treia generație a fost complet reproiectat pentru o eficiență sporită a consumului de combustibil, emisii reduse și un rafinament sporit.

Motorul pe benzină e-POWER este utilizat doar pentru a genera electricitate, care este distribuită direct motorului electric pentru a acționa roțile, precum și pentru a încărca bateria, dacă este necesar.

Spre deosebire de hibridele tradiționale, nu există o cutie de viteze complicată și un cuplaj care să combine energia pe benzină cu energia electrică pentru a acționa roțile, ceea ce înseamnă că răspunsul este instantaneu, iar condusul este întotdeauna lin, exact ca la un vehicul electric. Și, la fel ca la un vehicul electric, sistemul de frânare regenerativă de pe e-POWER transformă energia cinetică în energie electrică, care este retransmisă în baterie.

Noul e-POWER preia acest concept și îl îmbunătățește și mai mult pentru a oferi un echilibru între performanță, rafinament similar vehiculelor electrice și eficiență a consumului de combustibil în lumea reală – dar cu autonomia și flexibilitatea unui vehicul tradițional cu motor cu ardere internă.

Instalată în modelul european Qashqai, noua generație e-POWER, de a treia generație, aduce îmbunătățiri majore în fiecare aspect cheie:

  • Consum de combustibil: redus la 4,5 l/100 km (WLTP) – cele mai bune cifre din segment, echivalentul unei autonomii potențiale de 1200 km
  • Emisiile de CO2 au fost reduse de la 116 g/km la 102 g/km – o reducere de 12% față de versiunea actuală
  • Zgomot în cabină: redus cu până la 5,6 dB față de generația anterioară – oferind un rafinament similar vehiculelor electrice
  • +10 kW în modul Sport – oferind o experiență de condus mai promptă și mai captivantă

În centrul noului e-POWER se află o unitate modulară de propulsie 5-în-1 recent dezvoltată, care integrează motorul electric, generatorul, invertorul, reductorul și multiplicatorul într-un pachet compact și mai ușor. Combinat cu îmbunătățiri ale calibrării motorului și ale izolației fonice, sistemul reduce atât zgomotul, cât și vibrațiile sub sarcină. Per total, puterea este crescută cu 11 kW, până la un maxim de 151 kW. Capacitatea bateriei rămâne neschimbată, la 2,1 kWh.

Deși are o configurație turbo de 1,5 litri cu trei cilindri similară cu versiunea anterioară, motorul este complet nou și este acum dedicat aplicației sale în e-POWER. Acesta adoptă conceptul de combustie STARC, proprietar Nissan, care a ridicat eficiența termică la 42% prin stabilizarea combustiei în cilindru, ceea ce permite motorului să funcționeze mai silențios și mai eficient la turații mai mici.

A fost montat un turbo nou, mai mare, care aduce și câștiguri de eficiență, permițând o reducere cu 200 rpm a turației motorului în timpul condusului pe autostradă, contribuind la nivelul general mai scăzut de zgomot.

Tehnologia cu raport de compresie variabil prezentă la versiunea anterioară a fost redundantă din cauza celorlalte modificări aduse motorului.

O eficiență sporită a motorului a fost generată prin trecerea la ulei de ungere 0W16, reducând frecarea internă. Clienții europeni care achiziționează un Qashqai vor aprecia, de asemenea, noile intervale de service mai lungi, care au fost extinse de la 15.000 km la 20.000 km.

Rezultatul net al tuturor modificărilor aduse sistemului e-POWER este că testele independente efectuate folosind protocolul de evaluare a eficienței consumului de combustibil de la ADAC, principala asociație auto din Germania, arată o economie de combustibil cu până la 16% mai bună în condiții reale și o îmbunătățire cu 14% a consumului de combustibil pe autostradă față de generația actuală.

Acest nou sistem e-POWER, de a treia generație, redefinește tehnologia hibridă Nissan, oferind o conducere lină și receptivă în toate condițiile. Am acumulat aproape un deceniu de experiență pentru a ne asigura că sistemul este mai eficient, mai rafinat și mai competitiv. Lansarea cu Qashqai este doar începutul și așteptăm cu nerăbdare să livrăm acest sistem de propulsie avansat clienților din America de Nord și Japonia în anul fiscal 2026, urmând să apară și pe alte piețe.

—Eiichi Akashi, director tehnic și director executiv, Nissan Motor Corporation

 

Cel mai recent Qashqai echipat cu noul e-POWER este construit la fabrica ultramodernă Nissan din Sunderland, Marea Britanie. Va fi disponibil pe piețele europene din septembrie 2025 și va fi lansat în Africa și Oceania în lunile următoare.

După introducerea pe Qashqai, a treia generație e-POWER va debuta în America de Nord pe Rogue de generație următoare în anul fiscal 26. De asemenea, va servi drept grup motopropulsor pentru noul monovolum mare Elgrand de a patra generație, care este programat să sosească în Japonia în cursul anului fiscal 26.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago