Mercedes-Benz Trucks își extinde portofoliul de camioane electrice cu baterie bazate pe eActros 600

Mercedes-Benz Trucks își va extinde portofoliul de camioane electrice cu baterii cu variante suplimentare bazate pe Mercedes-Benz eActros 600. Noile versiuni ale vehiculului vor prezenta caracteristicile esențiale ale celei de-a doua generații de camionete electrice, concepute pentru transportul de mare tonaj pe distanțe lungi, care se distinge în special prin conceptul său tehnologic general inovator, constând în tehnologie de propulsie modernă și eficiență energetică ridicată.

Punctele forte tehnologice ale modelului eActros 600, introdus pentru prima dată pe piață anul trecut odată cu noua ProCabin, includ puntea motrice electrică dezvoltată de companie, tehnologia celulelor de litiu-fier fosfat (LFP), cunoscută pentru durata sa lungă de viață și tensiunea de bord de 800 de volți, precum și noul Multimedia Cockpit Interactive 2 și sisteme de asistență complete și testate pentru un confort și o siguranță sporite la volan.

Primele modele noi vor fi disponibile pentru comandă din toamnă și vor ieși parțial de pe linia de asamblare de la uzina din Wörth am Rhein în 2025.

Portofoliul extins va include, de exemplu, tractoare pentru semiremorci și șasiuri platformă cu ampatamente suplimentare, variante cu două pachete de baterii, precum și variante alternative cu cabină lungă ale designului Actros consacrat, în diferite forme de acoperiș.

Mercedes-Benz Trucks are camioane electrice în portofoliu încă din 2021. Inițial, eActros 300/400 a fost introdus ca primul vehicul electric cu baterie pentru transporturi grele de distribuție, urmat doar un an mai târziu de eEconic, care era predestinat utilizării în transportul de eliminare a deșeurilor municipale. Producția de serie a celei de-a doua generații de camioane electrice de la Mercedes-Benz Trucks cu noul model emblematic electric cu baterie eActros 600 a început la sfârșitul anului 2024. Din 2026, va fi lansată o serie mică a noului eArocs 400 pentru transportul urban de construcții, prezentat recent la Bauma 2025. eArocs 400 adoptă, de asemenea, componente esențiale de la eActros 600. Acestea includ, printre altele, cutia frontală și bateriile LFP.

Ca parte a extinderii portofoliului de camioane electrice cu baterie, producția primei generații de eActros 300/400 va fi întreruptă până la sfârșitul anului. Producția modelului eEconic nu este afectată de acest lucru și va continua.

Capacitatea mare a bateriei, de peste 600 de kilowați-oră – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte motrice electrică, deosebit de eficientă, dezvoltată intern, permit camionului electric să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară. Această autonomie este atinsă în condiții foarte realiste și practice, cu o masă totală totală combinată de 40 de tone, care poate fi depășită semnificativ în funcție de stilul de condus și de traseu. eActros 600 va putea chiar să parcurgă peste 1.000 de kilometri pe zi. Încărcarea intermediară în timpul pauzelor legale ale șoferului face acest lucru posibil, cu condiția să fie disponibile opțiuni de încărcare.

eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare cu o capacitate de 207 kWh. Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor de litiu-fier fosfat (LFP) și se caracterizează printr-o durată lungă de viață. Spre deosebire de alte tehnologii de celule de baterii, peste 95% din capacitatea instalată poate fi utilizată și cu tehnologia LFP. Acest lucru permite o autonomie mai mare cu aceeași capacitate instalată a bateriei. Vehiculul este proiectat tehnic pentru o masă totală totală combinată de până la 44 de tone. Cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 de tone în UE. În unele cazuri, legislația națională poate permite o sarcină utilă mai mare.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago