Mercedes-Benz deschide propria fabrică de reciclare a bateriilor

Mercedes-Benz a deschis prima fabrică de reciclare a bateriilor din Europa cu un proces mecanic-hidrometalurgic integrat, făcându-l primul producător de automobile din lume care a închis ciclul de reciclare a bateriilor cu propria sa unitate proprie.

Spre deosebire de procesele existente existente, rata de recuperare estimată a instalației de reciclare mecanico-hidrometalurgică este mai mare de 96%. Materiile prime valoroase și rare, cum ar fi litiul, nichelul și cobaltul pot fi recuperate într-un mod adecvat pentru utilizare în baterii noi pentru viitoarele vehicule Mercedes-Benz complet electrice.

Compania a investit zeci de milioane de euro în construcția noii fabrici de reciclare a bateriilor și astfel în crearea de valoare în Germania. Cancelarul federal Olaf Scholz și ministrul Mediului din Baden-Württemberg, Thekla Walker, au vizitat fabrica pentru ceremonia de deschidere din Kuppenheim, Baden.

Partenerul tehnologic al Mercedes-Benz pentru fabrica de reciclare a bateriilor este Primobius , un joint venture între fabrica germană și compania de inginerie mecanică SMS group și dezvoltatorul australian de tehnologie de proces Neometals .

Fabrica primește finanțare de la Ministerul Federal German pentru Afaceri Economice și Climatic, ca parte a unui proiect de cercetare științifică cu trei universități germane. Proiectul analizează întregul lanț de proces pentru reciclare, inclusiv conceptele de logistică și reintegrare. Partenerii aduc astfel o contribuție importantă la extinderea viitoare a industriei de reciclare a bateriilor din Germania.

Concept integrat de reciclare mecanic-hidrometalurgică. Pentru prima dată în Europa, uzina de reciclare a bateriilor Mercedes-Benz acoperă toate etapele de la mărunțirea modulelor bateriei până la uscarea și procesarea materialelor active ale bateriilor. Procesul mecanic sortează și separă materialele plastice, cuprul, aluminiul și fierul într-un proces complex, în mai multe etape.

Procesul hidrometalurgic din aval este dedicat masei negre – materialele active care alcătuiesc electrozii celulelor bateriei. Metalele valoroase cobalt, nichel și litiu sunt extrase individual printr-un proces chimic în mai multe etape. Aceste reciclate sunt de calitate a bateriei și, prin urmare, sunt potrivite pentru utilizarea în producția de celule noi de baterie.

Spre deosebire de pirometalurgia stabilită astăzi în Europa, procesul hidrometalurgic este mai puțin intens din punct de vedere al consumului de energie și al deșeurilor materiale. Temperaturile sale scăzute de proces, de până la 80 de grade Celsius, înseamnă că consumă mai puțină energie. În plus, ca toate fabricile de producție Mercedes-Benz, uzina de reciclare funcționează într-o manieră neutră din punct de vedere al carbonului. Este alimentat cu energie electrică 100% verde. Suprafața acoperișului clădirii de 6800 de metri pătrați este echipată cu un sistem fotovoltaic cu o putere maximă de peste 350 kW.

Uzina de reciclare a bateriilor Mercedes-Benz din Kuppenheim are o capacitate anuală de 2.500 de tone. Materialele recuperate alimentează producția a peste 50.000 de module de baterie pentru modelele Mercedes-Benz noi, integral electrice. Cunoștințele dobândite ar putea ajuta la creșterea volumelor de producție pe termen mediu și lung.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago