Hyundai și Kia continuă să inoveze în domeniul mobilității electrice, explorând o nouă abordare în designul pachetelor de baterii pentru vehiculele electrice. Potrivit unui brevet publicat pe 14 noiembrie 2024 de United States Patent and Trademark Office (USPTO), cele două companii propun integrarea carcasei pachetului de baterii direct în structura vehiculului, o soluție care ar putea aduce multiple avantaje.
Documentația brevetului, depusă inițial pe 26 octombrie 2023, descrie o metodă prin care podeaua vehiculului ar avea un rol dublu:
Această soluție ar permite utilizarea mai eficientă a spațiului disponibil, făcând loc pentru mai multe module de baterie și, implicit, o autonomie mai mare. De asemenea, ar putea reduce greutatea totală a vehiculului, optimizând astfel performanțele și eficiența energetică.
Prin eliminarea unui strat separat pentru carcasa bateriei, producătorii pot folosi acest spațiu suplimentar pentru a introduce mai multe celule, ceea ce înseamnă o capacitate mai mare a bateriei și o autonomie extinsă.
Un design integrat ar putea duce la o construcție mai ușoară, deoarece nu ar mai fi nevoie de componente separate pentru protejarea bateriei. O masă totală mai mică înseamnă consum redus de energie și, implicit, o autonomie mai bună.
Podeaua mașinii joacă un rol esențial în siguranța structurală a vehiculului. Integrarea bateriei în această componentă ar putea duce la o rigiditate mai mare a șasiului, îmbunătățind siguranța la impact și stabilitatea generală a mașinii.
Eliminarea unui strat suplimentar pentru carcasa bateriei ar putea duce la o reducere a complexității procesului de fabricație și, implicit, la costuri mai mici. Această strategie ar putea face vehiculele electrice Hyundai și Kia mai accesibile pentru consumatori.
Deși ideea este promițătoare, implementarea ei vine și cu provocări:
🔴 Protecția bateriei – Podeaua mașinii este expusă constant la impacturi, vibrații și intemperii. Materialele utilizate trebuie să fie extrem de rezistente pentru a proteja celulele bateriei.
🔴 Siguranța la accidente – În cazul unui impact sever sau al unei perforații, bateriile pot prezenta riscuri, inclusiv incendii. Hyundai și Kia vor trebui să dezvolte soluții pentru a garanta siguranța pasagerilor.
🔴 Reparabilitatea și întreținerea – Dacă podeaua mașinii devine parte a pachetului de baterii, întreținerea și înlocuirea acestora ar putea deveni mai complicate și mai costisitoare.
Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…
Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…
Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…
Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…