Hyundai și Kia Reinventează Designul Vehiculelor Electrice: Integrarea Bateriilor în Structura Mașinii

Hyundai și Kia continuă să inoveze în domeniul mobilității electrice, explorând o nouă abordare în designul pachetelor de baterii pentru vehiculele electrice. Potrivit unui brevet publicat pe 14 noiembrie 2024 de United States Patent and Trademark Office (USPTO), cele două companii propun integrarea carcasei pachetului de baterii direct în structura vehiculului, o soluție care ar putea aduce multiple avantaje.

O Nouă Abordare a Designului Bateriilor

Documentația brevetului, depusă inițial pe 26 octombrie 2023, descrie o metodă prin care podeaua vehiculului ar avea un rol dublu:

  1. Element structural al mașinii, contribuind la rigiditatea și siguranța vehiculului.
  2. Panoul superior al carcasei pachetului de baterii, eliminând nevoia unei carcase separate pentru partea superioară a bateriei.

Această soluție ar permite utilizarea mai eficientă a spațiului disponibil, făcând loc pentru mai multe module de baterie și, implicit, o autonomie mai mare. De asemenea, ar putea reduce greutatea totală a vehiculului, optimizând astfel performanțele și eficiența energetică.

Beneficiile Potențiale ale Noii Tehnologii

Creșterea densității energetice

Prin eliminarea unui strat separat pentru carcasa bateriei, producătorii pot folosi acest spațiu suplimentar pentru a introduce mai multe celule, ceea ce înseamnă o capacitate mai mare a bateriei și o autonomie extinsă.

Reducerea greutății și îmbunătățirea eficienței

Un design integrat ar putea duce la o construcție mai ușoară, deoarece nu ar mai fi nevoie de componente separate pentru protejarea bateriei. O masă totală mai mică înseamnă consum redus de energie și, implicit, o autonomie mai bună.

Rigiditate structurală îmbunătățită

Podeaua mașinii joacă un rol esențial în siguranța structurală a vehiculului. Integrarea bateriei în această componentă ar putea duce la o rigiditate mai mare a șasiului, îmbunătățind siguranța la impact și stabilitatea generală a mașinii.

Reducerea costurilor de producție

Eliminarea unui strat suplimentar pentru carcasa bateriei ar putea duce la o reducere a complexității procesului de fabricație și, implicit, la costuri mai mici. Această strategie ar putea face vehiculele electrice Hyundai și Kia mai accesibile pentru consumatori.

Provocările Implementării

Deși ideea este promițătoare, implementarea ei vine și cu provocări:
🔴 Protecția bateriei – Podeaua mașinii este expusă constant la impacturi, vibrații și intemperii. Materialele utilizate trebuie să fie extrem de rezistente pentru a proteja celulele bateriei.
🔴 Siguranța la accidente – În cazul unui impact sever sau al unei perforații, bateriile pot prezenta riscuri, inclusiv incendii. Hyundai și Kia vor trebui să dezvolte soluții pentru a garanta siguranța pasagerilor.
🔴 Reparabilitatea și întreținerea – Dacă podeaua mașinii devine parte a pachetului de baterii, întreținerea și înlocuirea acestora ar putea deveni mai complicate și mai costisitoare.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago