Hyundai Motor Company a anunțat lansarea unei noi tehnologii inovatoare de folie pentru geamuri, numită Nano Cooling Film

Hyundai Motor Company a anunțat lansarea unei noi tehnologii inovatoare de folie pentru geamuri, numită Nano Cooling Film, care promite să reducă semnificativ temperaturile interioare ale vehiculelor și să economisească energia necesară pentru aerul condiționat în timpul verii toride.

Această folie de răcire, dezvoltată prin cercetare avansată în domeniul materialelor, funcționează ca o tentă invizibilă care blochează căldura externă și emite căldura radiantă internă spre exterior. Compoziția unică a foliei include trei straturi care blochează sau emit selectiv anumite lungimi de undă ale căldurii solare, asigurând astfel un confort sporit pentru pasageri fără a compromite vizibilitatea.

Testele efectuate de Hyundai în Lahore, Pakistan, unde temperaturile de vară pot depăși 50°C, au arătat o scădere a temperaturii interioare cu până la 40° F (aproximativ 22° C), demonstrând eficacitatea tehnologiei în condiții reale.

Hyundai nu a discutat încă planurile de comercializare, dar a subliniat că Nano Cooling Film poate fi aplicată în tandem cu foliile de tentă convenționale acolo unde reglementările permit, oferind astfel o soluție versatilă pentru piețele cu climă caldă.

Această inovație subliniază angajamentul Hyundai de a dezvolta tehnologii avansate de materiale și de a le aplica în produsele de mobilitate reale, contribuind la un viitor mai sustenabil și mai confortabil pentru clienții săi.

Tehnologia Nano Cooling Film funcționează pe baza principiilor nanotehnologiei și a fizicii materialelor. Iată o explicație simplificată a modului în care funcționează:

  1. Absorbția și Reflectarea: Folie este proiectată să absoarbă și să reflecte selectiv anumite lungimi de undă ale luminii solare. Prin aceasta, poate bloca căldura infraroșie (IR) care contribuie la încălzirea interioară a vehiculului.
  2. Emiterea Căldurii: Folie utilizează materiale speciale care emit căldura radiantă acumulată în interiorul vehiculului înapoi spre exterior. Acest lucru ajută la menținerea unei temperaturi mai scăzute în interior.
  3. Straturi Multiple: Folie este compusă din mai multe straturi nanostructurate care lucrează împreună pentru a optimiza performanța de răcire. Fiecare strat are o funcție specifică, cum ar fi blocarea radiațiilor UV sau reducerea strălucirii.
  4. Compatibilitate: Această tehnologie poate fi aplicată pe geamurile existente ale vehiculelor, făcând-o compatibilă cu diferite modele și mărci de mașini.

Prin aceste metode, Nano Cooling Film contribuie la reducerea necesității de a folosi aerul condiționat, ceea ce poate duce la economii semnificative de energie, mai ales în zilele foarte călduroase de vară. În plus, această tehnologie poate îmbunătăți confortul pasagerilor și poate reduce emisiile de carbon prin diminuarea consumului de combustibil.

 

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

2 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago