Elexio, un SUV complet electric dezvoltat special pentru piața chineză. Este cea mai recentă creație a Beijing Hyundai

SUV-ul, care renunță la cunoscutul branding Ioniq în favoarea unui nume nou, și-a făcut debutul la un eveniment special la Shanghai. Hyundai intenționează să dezvăluie specificațiile tehnice la o dată ulterioară. Deși dimensiunile vehiculului nu au fost încă dezvăluite, se pare că are o amprentă mai compactă în comparație cu Hyundai Ioniq 9 disponibil pe alte piețe, inclusiv America de Nord.

Interesant este că Elexio adoptă un nou limbaj de design care îl diferențiază de gama Ioniq. Partea frontală prezintă un aspect fără grilă, cu prize de aer sportive pe bara de protecție, completate de o bară LED pe toată lățimea sub farurile montate orizontal. Profilul iese în evidență prin aripi sculptate și un montant D cu finisaj închis la culoare, care este conectat vizual la eleronul spate. În spate, Elexio se mândrește cu LED-uri pe toată lățimea, montate sus, litere îndrăznețe și câteva elemente grafice pe bara de protecție.

Deși Hyundai nu a prezentat nicio fotografie a interiorului, a sugerat o „interfață inteligentă” fără butoane fizice, alături de un nou panou de instrumente digital. Sistemul de infotainment va rula pe cipul Qualcomm SA8295, oferind cele mai noi funcții de conectivitate.

În interior, se spune că designul se concentrează pe simplitate, cu numeroase compartimente de depozitare. În ceea ce privește siguranța, Elexio va fi echipat cu o gamă de sisteme ADAS (Sisteme Avansate de Asistență a Șoferului), oferind capacități de conducere autonomă de Nivel 2+.

Noul SUV se bazează pe arhitectura E-GMP, care stă deja la baza numeroaselor modele electrice de la Hyundai , Kia și Genesis. Deși compania nu a oferit detalii despre numărul de motoare electrice sau puterea acestora, știm că platforma este compatibilă cu configurațiile cu unul sau două motoare.

O baterie a cărei capacitate încă nu a fost dezvăluită este așteptată să ofere o autonomie de peste 700 km (435 mile) în condiții normale, deși această cifră se bazează probabil pe protocoalele de testare CTLC chinezești. Bateria va dispune și de încărcare rapidă, putând ajunge de la 30-80% în doar 27 de minute. Este adăpostită într-o structură ranforsată care îndeplinește standardele de siguranță în caz de accident.

Noul Elexio va fi fabricat în China de Beijing Hyundai, iar lansarea pe piața locală este așteptată în lunile următoare. Nu a fost încă confirmat dacă va fi oferit și în afara Chinei.

La începutul acestui an, Hyundai a anunțat o investiție de 1,1 miliarde de dolari în joint venture-ul său cu BAIC. Această mișcare își propune să ofere produse electrificate adaptate nevoilor clienților chinezi, stimulând în același timp exporturile. Având în vedere scăderea vânzărilor în China din cauza concurenței locale intense, Hyundai speră că vehicule precum Elexio îi vor restabili poziția pe cea mai mare piață auto din lume.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago