Colaborarea dintre Renault și China pentru dezvoltarea noului Twingo electric:

Renault a încercat inițial să colaboreze cu Volkswagen pentru a dezvolta o mașină electrică mică, dar discuțiile au eșuat. Se pare că producătorul german dorea să producă propriul său vehicul electric într-o fabrică Renault. Cu toate acestea, Renault a decis să colaboreze cu o companie de inginerie chineză înainte de aceasta. Luca de Meo, directorul general al Renault, a regretat că cooperarea cu Volkswagen nu s-a materializat, dar a menționat că poate exista alte oportunități în viitor.

Numele partenerului nu a fost făcut public, dar un purtător de cuvânt al Renault a declarat că dezvoltarea Twingo se desfășoară rapid, iar planul este să finalizeze dezvoltarea în doi ani. Proiectul este realizat în colaborare cu compania chineză de inginerie Ampere. Design-ul și ingineria avansată sunt realizate în Franța, iar producția va avea loc în Europa.

 Iată mai multe detalii despre colaborare:

  1. Parteneriatul cu o companie de inginerie chineză: Renault a decis să colaboreze cu o companie de inginerie din China pentru a dezvolta viitoarele modele ale mașinii electrice Twingo. Acest parteneriat are scopul de a crea un vehicul electric accesibil, care să concureze cu alte modele similare de pe piață.
  2. Prețul sub 20.000 de euro: Renault își propune să ofere noul Twingo electric la un preț sub 20.000 de euro. Aceasta ar putea face modelul atractiv pentru clienții care caută o opțiune accesibilă în segmentul vehiculelor electrice.
  3. Numele partenerului nu a fost dezvăluit: Deși numele partenerului chinez nu a fost făcut public, colaborarea se desfășoară rapid. Planul este să finalizeze dezvoltarea în doi ani. Design-ul și ingineria avansată sunt realizate în Franța, iar producția va avea loc în Europa.
  4. Concurența cu producătorii auto chinezi: Renault speră să concureze cu rivali chinezi precum BYD, care au deja modele de mașini electrice mici și ieftine pe piață. Colaborările între producătorii auto europeni și chinezi devin tot mai frecvente, iar Renault nu este singura companie care a ales această cale.
  5. Prototipul inițial numit “Legend”: Inițial, prototipul mașinii electrice a fost numit “Legend”. Cu toate acestea, acesta este, de fapt, un Twingo electric, cu multe elemente de design preluate de la prima generație Twingo din anii ’90. Prototipul are puține în comun cu generația actuală de Twingo, care încă împarte platforma cu modelul Smart Forfour, acum întrerupt.
  6. Colaborarea ratată cu Volkswagen: Renault a încercat inițial să colaboreze cu Volkswagen pentru a dezvolta o mașină electrică mică, dar discuțiile au eșuat. Se pare că producătorul german dorea să producă propriul său vehicul electric într-o fabrică Renault. Cu toate acestea, Renault a decis să colaboreze cu o companie de inginerie chineză înainte de aceasta.

În concluzie, colaborarea dintre Renault și partenerul chinez pentru dezvoltarea noului Twingo electric sub 20.000 de euro reprezintă o mișcare importantă în competiția globală pentru vehiculele electrice accesibile.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim
Tags: chinaRenault

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago