Categories: AutoECO - Tehnic

China: Huawei și Chery vor lansa primul Luxeed EV

Compania de tehnologie Huawei a anunțat un sedan electric asemănător coupe-ului. Compania a dezvăluit prima imagine a vehiculului electric, spunând că acesta va fi dezvăluit oficial în acest trimestru – posibil încă din august la Salonul Auto de la Chengdu.

Mașina electrică face parte dintr-un proiect comun între Huawei și producătorul de vehicule electrice Chery. Potrivit CarNewsChina , acesta va fi comercializat sub noua marcă Luxeed și va purta numele de cod intern EH3.

 

Se va baza pe platforma Chery E0X, pe care se vor baza și viitoarele modele Chery Exeed Sterra ES și Exeed Sterra ET. Platforma este proiectată pentru tracțiune integrală cu două motoare și folosește o baterie de 800 de volți de la CATL pentru o autonomie de 700 de kilometri. Se spune că prețul de bază pentru Luxeed EH3 este uimitor de scăzut – aproximativ 200.000 de yuani (echivalentul a aproximativ 25.000 de euro).

În ceea ce privește designul, Luxeed EH3 este un sedan cu patru uși, cu pasaje largi ale roților și mânere retractabile. CarNewsChina notează că forma caroseriei coupe arată similar cu alte vehicule electrice chinezești, cum ar fi BYD Han sau Nio ET7.

Este echipat cu un senzor LiDAR pe partea superioară a acoperișului. Are unsprezece camere HD, radare cu trei milimetri și 12 radare cu ultrasunete. Vehiculul electric va fi echipat cu sistemul de conducere inteligent Huawei ADS 2.0, permițând vehiculului să circule autonom în orașe și pe autostrăzi. Această funcție va fi disponibilă în 45 de orașe din China de îndată ce va fi lansată mașina și va fi extinsă pentru a include și alte orașe. Și se pare că șoferii pot conecta o dronă cu quadcopter la mașină și pot transmite videoclipul direct pe monitorul mașinii.

Există puține sau deloc detalii despre cooperarea dintre Huawei și Chery. Împreună cu brandul de vehicule electrice de la Changan Avatr, Nio și CATL, Huawei dezvoltă patru modele noi până în 2025, bazate pe o nouă platformă numită CHN – inclusiv o baterie cell-to-pack de la CATL. Împreună cu Seres, Huawei operează și marca Aito , care și-a lansat primul model M5 EV pe piața chineză anul trecut.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

3 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago