TOYOTA GAZOO Racing dezvăluie la Le Mans conceptul GR LH2 Racing alimentat cu hidrogen lichid

TOYOTA GAZOO Racing a dezvăluit conceptul GR LH2 Racing, o mașină de test alimentată cu hidrogen lichid (LH2), menită să promoveze dezvoltarea tehnologiei hidrogenului în sporturile cu motor. Mașina și-a făcut debutul public la Circuit de la Sarthe, unde este expusă la H2 Village, organizat de Automobile Club de l’Ouest, în cadrul celei de-a 93-a ediții a cursei de 24 de ore de la Le Mans (11-15 iunie).

 

Ca parte a eforturilor sale de a crea mașini din ce în ce mai bune, pornind de la sporturile cu motor și de a realiza o societate neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, Toyota și-a dezvoltat tehnologiile în mediul dificil al sporturilor cu motor, inclusiv în seria Super Taikyu din Japonia. De asemenea, și-a accelerat eforturile de extindere a producției, transportului și utilizării hidrogenului, împreună cu parteneri din interiorul și din afara industriei.

Toyota a acceptat provocarea dezvoltării motoarelor pe bază de hidrogen în sporturile cu motor, inițial prin participarea Rookie Racing la seria japoneză Super Taikyu cu Corolla cu motor pe bază de hidrogen, care inițial a folosit hidrogen gazos din 2021, înainte de introducerea unei mașini alimentate cu hidrogen lichid din 2023. Potențialul motoarelor pe bază de hidrogen în raliuri a fost demonstrat în 2022, când GR Yaris H2 a efectuat etape demonstrative în Raliul Ypres, o etapă a Campionatului Mondial de Raliuri FIA.

În 2023, Corolla cu motor de hidrogen a finalizat un tur demonstrativ pe Circuitul Sarthe, în timp ce un concept car cu motor de hidrogen, GR H2 Racing Concept, a fost prezentat pentru a previzualiza o potențială viitoare categorie de mașini cu motor de hidrogen la Le Mans. De atunci, dezvoltarea tehnologiei s-a intensificat, atingând o nouă etapă importantă odată cu dezvăluirea conceptului GR LH2 Racing, alimentat cu hidrogen lichid.

Este bazat pe hipercarul GR010 HYBRID, care participă în prezent la Campionatul Mondial de Anduranță FIA. Prin testele viitoare pe pistă, conceptul GR LH2 Racing va sprijini dezvoltarea continuă a tehnologiei și infrastructurii hidrogenului de către Toyota, precum și va contribui la construirea de relații pentru extinderea posibilităților hidrogenului prin provocarea sporturilor cu motor.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago