Kia lansează în Europa modelul electric PV5 Passenger – o nouă generație de autoutilitare modulare și flexibile

Kia a făcut un pas important în extinderea gamei sale de autoutilitare electrice din seria „Platform Beyond Vehicle” (PBV), debutând în Europa cu modelul complet electric PV5 Passenger. Acesta este primul autoturism bazat pe platforma inovatoare E-GMP.S (Electric Global Modular Platform for Service), dezvoltată pentru a susține o gamă largă de vehicule personalizate prin modularitate și flexibilitate.

Detalii tehnice și versiuni

PV5 Passenger măsoară aproape 4,70 metri în lungime și dispune de tracțiune față. Este conceput atât pentru utilizatorii privați, cât și pentru cei comerciali, fiind oferit inițial în varianta cu cinci locuri. Kia anunță deja lansarea viitoare a unor versiuni suplimentare, printre care un taxi cu șapte locuri, un taxi cu șase locuri și o variantă accesibilă persoanelor în scaun cu rotile.

Modelul cu cinci locuri poate fi comandat imediat, iar livrările vor începe de la mijlocul lunii noiembrie 2025. Acesta este disponibil cu două opțiuni de baterie:

  • 51,5 kWh

  • 71,2 kWh

Acestea asigură o autonomie competitivă pentru utilizările urbane și comerciale, datorită tehnologiei avansate a platformei E-GMP.S.

Echipamente și prețuri

PV5 Passenger vine în trei niveluri de echipare: Essential, Plus și Elite. Prețurile în Germania încep de la:

  • 38.290 € (aproximativ 189.000 lei) pentru varianta cu bateria de 51,5 kWh

  • 42.290 € (aproximativ 209.000 lei) pentru versiunea cu bateria de 71,2 kWh

Aceste prețuri sunt substanțial mai accesibile față de rivalul Volkswagen ID.Buzz, al cărui model de bază cu o baterie de 59 kWh costă aproape 50.000 € (aproximativ 247.000 lei).

Garanții și platformă

Kia oferă o garanție generoasă pentru PV5 Passenger, care include:

  • 7 ani sau 150.000 km garanție de la producător

  • 8 ani sau 160.000 km garanție pentru baterie

 

 

Platforma E-GMP.S pe care se bazează modelele PBV este derivată din platforma electrică E-GMP, cunoscută pentru flexibilitatea sa. Aceasta oferă o bază plată pentru multiple configurații de caroserie, iar arhitectura modulară integrată (IMA) standardizează componente cheie precum bateriile și motoarele, facilitând producția eficientă și personalizarea vehiculelor.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

2 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago