Categories: AutoȘtiri Ecologice

Istoria Dacia: De la Începuturi la Revoluția Electrică

Începuturile Dacia

Dacia este o marcă auto românească care a început să fie cunoscută în anii ’60, când guvernul român a încheiat un acord de cooperare cu constructorul francez Renault pentru a dezvolta o industrie auto națională. În 1966, a fost semnat un contract între statul român și Regia Națională a Uzinelor Renault (RNUR) pentru a construi o uzină de automobile la Colibași, în apropierea orașului Pitești.

Primul model Dacia, Dacia 1100, a fost lansat în 1968 și a fost produs până în 1972. Succesul comercial a venit în 1969, când Dacia 1300, o versiune a Renault 12, a fost lansată pe piață și a devenit un best-seller în România și în alte țări din vecinătate.

Începuturile Daciei Electrice – Dacia 1300 și modelul “Metro” electric:

  • Producția și Conversia: Modelul Dacia 1300 a fost produs inițial în 1969 și a fost convertit într-un vehicul electric de către compania Electric Vehicle Associates (EVA) din Ohio în 1974. Acesta a fost comercializat sub numele de “Metro” și a fost inclus în coloana oficială a președintelui Jimmy Carter în 1977.
  • Caracteristici Tehnice: “Metro” avea un motor electric de 10 kW, care îi oferea o viteză maximă de 90 km/h și o autonomie de aproximativ 93 km la o viteză de 40 km/h. Dacă viteză era crescută la 55 km/h, autonomia scădea la 55 km. Încărcarea bateriilor dura între 6 ore și o noapte întreagă la o priză de  220 V.
  • Impact și Recunoaștere: Vehiculul a fost testat de NASA pentru a evalua performanțele tehnologiei electrice în timpul crizei petrolului. Acesta a demonstrat potențialul vehiculelor electrice și a contribuit la promovarea acestora în Statele Unite.

 

Dacia Spring: Primul Model Electric Modern

În 2021, Dacia a lansat oficial primul său model electric modern, Dacia Spring. Acesta a devenit rapid un succes pe piață, fiind considerat cel mai ieftin automobil electric de oraș pe piața românească. Dacia Spring a fost produs inițial în China și a fost rebranduit pentru piața românească.

Investiții în Tehnologie și Viitorul Electric

Dacia continuă să investească în cercetare și dezvoltare pentru a îmbunătăți tehnologiile electrice și pentru a oferi soluții de mobilitate sustenabilă. Compania își propune să fie un lider în industria auto electrică și să contribuie la reducerea emisiilor de carbon

cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

2 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

2 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago