Categories: Auto

Industria auto chineză se confruntă cu politici comerciale divergente în diferite regiuni ale lumii

Industria auto chineză se confruntă cu politici comerciale divergente în diferite regiuni ale lumii, ceea ce influențează prezența și expansiunea vehiculelor electrice (EV) produse în China.

America de Nord: Blocadă totală pentru EV-urile chinezești

Statele Unite și Canada rămân singurele piețe majore unde EV-urile fabricate în China sunt complet absente. Guvernul american a adoptat o poziție fermă împotriva vehiculelor electrice chinezești, impunând în 2024 un tarif de 100% pentru importurile din China. Mai recent, SUA a introdus legi care interzic utilizarea tehnologiilor chinezești în EV-urile care circulă pe teritoriul său. Canada a urmat exemplul american, aplicând tarife identice pentru a bloca accesul producătorilor chinezi pe piața sa.

Europa: Deschidere controlată și protecționism economic

Uniunea Europeană a adoptat o abordare mai echilibrată față de importurile de vehicule electrice chinezești. Deși permite accesul acestor vehicule pe piața sa, UE a implementat tarife variabile de până la 35,3% asupra anumitor producători chinezi, în urma unei investigații anti-subvenții din 2024. Aceste măsuri au fost luate pentru a proteja industria auto europeană de concurența producătorilor chinezi care beneficiază de subvenții masive din partea guvernului de la Beijing.

Expansiunea agresivă a Chinei în piețele emergente

În regiunile care nu dețin o industrie auto puternică, producătorii chinezi de vehicule electrice au reușit să își extindă rapid cota de piață. Acest fenomen este vizibil în special în Asia, America de Sud și America Centrală, unde companiile chineze au început să investească în capacități locale de producție și să profite de cererea ridicată pentru vehicule electrice accesibile.

Perspective de viitor

Tendințele actuale sugerează că producătorii chinezi își vor consolida poziția în piețele emergente, în timp ce în economiile dezvoltate vor continua să se confrunte cu bariere comerciale ridicate. Cu toate acestea, strategiile de localizare a producției ar putea fi o soluție pentru ocolirea restricțiilor și pătrunderea pe piețele mai restrictive.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim
Tags: autochina

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago