Daimler Truck testează primele prototipuri ale camioanelor cu celule de combustie GenH2 de următoarea generație în Alpii elvețieni

Echipa de dezvoltare a Daimler Truck a construit primele prototipuri ale camioanelor cu celule de combustie de ultimă generație ale Mercedes-Benz și le-a pus recent la încercare într-o primă serie de teste solicitante . Două vehicule din următoarea etapă de dezvoltare a camionului Mercedes-Benz GenH2 au fost supuse unor teste intensive de iarnă la Pasul Simplon din cantonul elvețian Valais. Condițiile grele de frig și zăpadă, precum și profilele de gradient provocatoare din regiune au oferit condiții excelente pentru testarea tehnologiei inovatoare sub capota vehiculelor alimentate cu hidrogen lichid și au permis echipei să obțină informații valoroase în condiții extreme realiste.

Interacțiunea tuturor componentelor esențiale a fost testată intens, inclusiv celula de combustibil, bateria de înaltă tensiune, axul electric, sistemul de rezervor și managementul termic. Un accent deosebit a fost pus pe utilizarea sistemului Predictive Powertrain Controls, controlul de croazieră dependent de topografie.

Obiectivul a fost utilizarea eficientă a bateriei în combinație cu pila de combustie, atât în ​​ceea ce privește propulsia, cât și pentru recuperare la coborârea pantei.

Două camioane cu hidrogen care nu au emisii de CO 2 în timpul condusului au fost desfășurate și au fost supuse unui program amplu și solicitant de testare cu o greutate brută a vehiculului de până la 40 de tone pe o perioadă de 14 zile. Au parcurs un total de 6.500 de kilometri și au traversat drumuri de munte cu un urcuș cumulat de 83.000 de metri. Deosebit de provocatoare au fost cca. Întinderi de sus și coborâre de 20 km, cu pante de 10 până la 12 la sută, cu o distanță totală care acoperă 1.600 de kilometri. Camioanele cu celule de combustibil au fost alimentate printr-o stație mobilă de alimentare cu hidrogen de la Air Products, care a fost instalată la baza de testare din Valais.

În toamna anului trecut, Ministerul Federal German pentru Afaceri Digitale și Transport (BMDV) și statele federale Baden-Württemberg și Renania-Palatinat au aprobat o finanțare în valoare totală de 226 de milioane de euro pentru Daimler Truck. Finanțarea este destinată dezvoltării, producției la scară mică și implementării clienților (operare și întreținere) a 100 de camioane cu celule de combustibil.

Proiectul de finanțare, creat în cadrul programului IPCEI (Proiect important de interes european comun) Hidrogen al Uniunii Europene, acoperă atât activități legate de vehicule, cât și de producție. Pe lângă dezvoltarea și construirea vehiculelor, finanțarea va fi folosită și pentru studii de fezabilitate cu privire la lanțul valoric al hidrogenului, precum și pentru investiții în instalațiile și procesele de producție necesare în pregătirea producției de serie planificate. Asamblarea finală a următoarei generații de camioane cu celule de combustibil este programată să aibă loc la uzina Mercedes-Benz din Wörth, iar camioanele sunt de așteptat să intre în funcțiune la diverși clienți de la sfârșitul anului 2026.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago