Chevrolet electrizează cel mai puternic Corvette cu noul ZR1X – un hibrid de performanță extremă

Chevrolet a dezvăluit oficial noul Corvette ZR1X, o versiune electrificată a legendarului ZR1, care combină un motor termic V8 cu un sistem electric de ultimă generație, marcând o nouă eră pentru supercarurile americane. ZR1X devine astfel cel mai puternic și mai tehnologic Corvette construit vreodată.

Sistem de propulsie: Hibrid plug-in cu tracțiune integrală

ZR1X este propulsat de un motor V8 LT7 twin-turbo de 5.5 litri, derivat din platforma Z06, dar profund modificat pentru a lucra în tandem cu un sistem electric de înaltă performanță. Acest V8 produce aproximativ 750 CP, iar motorul electric montat pe puntea față adaugă 250 CP, pentru o putere totală combinată estimată la 1.000 CP și un cuplu de peste 1.300 Nm.

Sistemul electric este alimentat de o baterie litiu-ion de 11,5 kWh, cu arhitectură de 800V, similară cu cea utilizată pe Hummer EV, oferind nu doar un boost de putere instant, dar și posibilitatea de rulare 100% electrică pe distanțe scurte (aproximativ 40 km).

Tracțiune integrală și control inteligent al cuplului

Fiind primul Corvette ZR1 cu tracțiune integrală (eAWD), ZR1X folosește motorul electric frontal pentru a controla individual cuplul pe fiecare roată față, funcție ce oferă un control al tracțiunii și o dinamică de virare extrem de avansate. În plus, există un mod „e-Boost Track”, care livrează impulsuri de putere în funcție de aderență și poziția în viraj, similar sistemelor din Formula 1.

Performanțe uluitoare

  • 0-100 km/h: sub 2,3 secunde

  • Viteză maximă: estimată la peste 350 km/h

  • 0-160 km/h: 4,9 secunde

  • Timp pe Nürburgring: ținta este sub 6:50 minute

Șasiu, suspensie și aerodinamică

Corvette ZR1X folosește un șasiu din aluminiu întărit cu fibră de carbon, suspensie Magnetic Ride Control de ultimă generație și un nou pachet aerodinamic activ, incluzând:

  • Aripă spate ajustabilă electronic

  • Canale de aer direcționate (active aero ducts)

  • Difuzor masiv cu elemente mobile

  • Splitter frontal cu flapsuri adaptive

Sistemul de frânare include discuri ceramice carbo-carbon de 420 mm față / 410 mm spate, etriere Brembo cu 6 și 4 pistoane și sistem de regenerare a energiei pe puntea față.

Interior și tehnologie

ZR1X vine cu un cockpit digital complet redesenat, cu două ecrane OLED de 12” și 11”, respectiv, sistem de telemetrie avansată, și moduri de rulare complet configurabile. O noutate este sistemul “Track AI”, care asistă pilotul pe circuit cu linii ideale, sugestii de frânare și comparații live cu tururile anterioare.

Preț și producție

Se estimează că ZR1X va avea un preț de pornire în jurul valorii de 175.000 USD, iar producția va fi limitată la sub 3.000 de unități anual. Lansarea oficială pe piață este programată pentru sfârșitul anului 2025, cu debutul livrărilor în primul trimestru din 2026.

cimaxcim

Share
Published by
cimaxcim

Recent Posts

Xpeng P7 – Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7

Xpeng a dezvăluit oficial în Europa noua generație a sedanului sportiv P7, în premieră la…

3 zile ago

Grupul Volkswagen și PowerCo prezintă versiunea de serie a noii baterii Unified Cell și Cell-to-Pack

Volkswagen Group și PowerCo au prezentat versiunea de serie a noului Unified Cell. Acesta va debuta în…

3 zile ago

Rabla pentru mașini verzi (ev) din luna septembrie 2025 pentru persoane fizice

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) anunţă lansarea, în luna septembrie, a sesiunii pentru persoane fizice…

2 săptămâni ago

Legea mirosurilor riscă să devină o aberație birocratică: gospodăriile și fermele mici, principalele victime

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a pus în consultare publică metodologia de aplicare a Legii…

2 săptămâni ago

EIA se așteaptă ca prețul țițeiului să scadă sub 60 de dolari pe baril până la sfârșitul anului și să ajungă în medie la aproximativ 50 de dolari pe baril până în 2026

Administrația pentru Informații Energetice din SUA (EIA) se așteaptă la o scădere semnificativă a prețului petrolului, deoarece…

o lună ago

Cercetătorii ORNL folosesc fibra de carbon pentru a îmbunătăți performanța bateriilor procesate uscat

Cercetătorii de la Laboratorul Național Oak Ridge au depășit un obstacol în calea utilizării unui proces uscat,…

o lună ago